ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

داده‌های جدید در مورد خطر ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) در مبتلایان به ام اس

یافته‌های حاصل از یک نظرسنجی در بریتانیا نشان می‌دهد که در اوایل مرحله همه‌گیری کروناویروس، وقتی اقدامات پیشگیری محکم و قرنطینه انجام شد، افراد مبتلا به ام اس شانس ابتلا به ویروس کرونا را به همان اندازه جمعیت عمومی داشتند. داده‌ها تایید می‌کنند که در (قرنطینه شخصی) خانه ماندن با رعایت نکات بهداشتی خطر ویروس کرونا را بسیار کاهش می‌دهد.

 

داده های جدید در مورد خطر ابتلا به ویروس کرونا (کووید-19) در مبتلایان به ام اس

 

خطر ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) در مبتلایان به ام اس

تقریباً ۴۰۰۰ نفر مبتلا به ام اس بین ۱۷ مارس و ۲۴ آوریل ۲۰۲۰ در نظرسنجی آنلاین MS Register در بریتانیا شرکت کردند. در این دوره، توصیه دولت بریتانیا این بود که در خانه بمانند. به افراد مبتلا به ام اس توصیه شد که مراقبت‌های ویژه ای را انجام دهند تا فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

 

به گروه کوچک‌تری از افراد مبتلا به ام اس، از جمله افرادی که تحت درمان خاصی هستند و در تنفس یا بلع با مشکلات قابل توجهی روبرو هستند، توصیه شد که از خود “محافظت شدید” کنند – اقدامات احتیاطی بیشتری را برای محدود کردن تماس با دیگران انجام دهند.

 

در آن دوره، با توجه به نبود آزمایش دقیق و در دسترس برای تشخیص COVID-19، محققان به تشخیص خود متکی بودند. این امر مبتنی بر علائم یا اطلاعات متخصصان مراقبت‌های بهداشتی بود – رویکردی که در سایر مطالعات گسترده و مطابق با سیاست دولت بریتانیا برای عدم مراجعه به پزشک برای علائم خفیف اتخاذ شده است.

 

۶.۱٪ از افراد مبتلا به ام اس که در این مطالعه شرکت کردند، گزارش کردند که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. ابتلای ۵۴ نفر از این افراد توسط یک متخصص مراقبت‌های درمانی تشخیص داده شده بود و ۳۷ نفر آزمایش با نتیجه مثبت داشتند.

 

این تیم همچنین داده‌ها را از خواهر و برادر شرکت کنندگانی که مبتلا به ام اس نبودند و با آنها زندگی نمی‌کردند جمع آوری کرد. آنها دریافتند که نسبت خواهران و برادران مبتلا به COVID-19 مشابه است (۶.۲٪). این میزان در جمعیت عمومی نیز مشابه بود.

 

لازم به یادآوری است که این داده‌ها مربوط به زمان پیشگیری است، بنابراین ما نمی‌دانیم که با کاهش اقدامات پیشگیری کننده چه اتفاقی خواهد افتاد. این داده‌ها همچنین به ما در مورد شدت علائم COVID-19 نیز اطلاعاتی نمی‌دهند.

 

نقش قرنطینه شخصی در افراد مبتلا به ام اس

همانطور که انتظار داشتید، داده‌ها به نقش اساسی قرنطینه شخصی (ایزولاسیون) خود در محافظت از افراد در برابر ابتلا به COVID-19 اشاره دارند.

 

۷۵۹ نفر از ۳ هزار و ۸۱۲ نفر مبتلا به ام اس گفتند که آنها قرنطینه شخصی را انجام می‌دهند. از این تعداد ۰.۳٪ کووید-۱۹ داشتند. از بین شرکت کنندگانی که قرنطینه شخصی نداشتند، ۴.۵٪ به ویروس کرونا مبتلا شده بودند. و از افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند، اکثریت قریب به اتفاق (۹۴.۶٪) قرنطینه شخصی را رعایت نمی‌کردند.

 

افراد جوان‌تر مبتلا به ام اس نیز بیشتر مبتلا به COVID-19 می‌شوند. این ممکن است به این دلیل باشد که تعداد کمتری از آنها قرنطینه شخصی را رعایت می‌کنند.

 

این مطالعه همچنین نشان داد که ۲۳.۲٪ از شرکت کنندگان مبتلا به ام اس پیشرونده (اولیه و ثانویه) در مقایسه با ۱۷.۹٪ از شرکت کنندگان مبتلا به ام اس عودکننده، ایزولاسیون شخصی انجام می‌دهند. در شرکت کنندگان مبتلا به ام اس پیشرونده، تشخیص تایید شده کمتری از ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داده‌اند.

 

با این حال، هنگامی که این تیم مطالعاتی فقط روی مشارکت‌کنندگانی که ایزولاسیون شخصی را انجام می‌دادند تمرکز کرد، پی برد که احتمال ابتلا به ویروس کرونا در افراد مبتلا به ام اس عود کننده و پیشرونده مشابه است. این نشان می‌دهد افراد مبتلا به ام اس پیشرونده کمتر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند زیرا بیشتر این گروه ایزولاسیون شخصی را رعایت می‌کنند.

 

اطلاعات مربوط به DMT‌ها، ویروس کرونا و ام اس

اکثر افراد مبتلا به ام اس که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، از درمان‌های اصلاح کننده بیماری (DMT‌ها) استفاده نمی‌کنند. و افراد مبتلا به ام اس بدون در نظر گرفتن اینکه تحت درمان با DMT هستند یا نه، به همان اندازه قرنطینه شخصی را انجام می‌دهند.

 

هیچ ارتباطی بین مصرف DMT و تایید ابتلا به ویروس کرونا وجود نداشت. اما آزمایش ارتباط بین هر DMT و ابتلا به ویروس کرونا به دلیل تعداد کم افراد بر روی هر DMT امکان‌پذیر نبود.

 

تحقیقات دیگر از ایتالیا، فرانسه و چین نشان داد که به طور کلی به نظر نمی‌رسد مصرف DMT احتمال ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهد.

 

با این حال، ما می‌دانیم که خطرات مرتبط با COVID-19 و DMT بسته به نوع درمانی که فرد می‌گیرد، می‌تواند متفاوت باشد. و موارد خاصی وجود دارد که مصرف DMT احتمالاً خطر شما را افزایش می‌دهد. دانشمندان موارد احتیاطی ویژه ای را برای افرادی که این داروها را مصرف می‌کنند توصیه می‌کنند.

 

پیشتر در مورد درمان‌های ام اس و بیماری کرونا مطلبی گردآوردی کردیم، برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مطلب درمان های ام اس و کروناویروس کووید ۱۹ را مشاهده کنید.

 

خطر ابتلا به کرونای شدیدتر در مبتلایان به ام اس چقدر است؟

این داده‌ها علائم ویروس کرونا که افراد مبتلا به ام اس تجربه کرده‌اند را بررسی نکرد. بنابراین به ما نشان نمی‌دهد که آیا مبتلایان به ام اس بیشتر از جمعیت عمومی علائم شدیدتر کرونا را تجربه می‌کنند یا خیر.

 

MS Register  بریتانیا هنوز در حال جمع آوری اطلاعات مربوط به علائم افراد مبتلا به ام اس و پزشکان در سراسر بریتانیا است. این داده‌ها در حال تجزیه و تحلیل هستند بنابراین ما به زودی اطلاعات بیشتری در این مورد خواهیم گرفت.

 

از آنجا که این یک ویروس جدید است، ما هنوز به طور کامل نمی‌فهمیم که چه عواملی ممکن است خطر ابتلای شما به این بیماری را افزایش دهد. اما مواردی وجود دارد که خطر احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد، در این زمینه با رعایت پروتکل بهداشتی و مشاوره با پزشک خود می‌توانید خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهید.

 

در زمینه ام اس و کرونا سوالاتی مطرح می‌شود. در مطلب سوالات متداول در مورد ام اس و کروناویروس به برخی سوالات مهم از این پرسش‌ها پاسخ داده‌ایم.

 

شما می‌توانید نسخه کامل این مقاله علمی را به زبان انگلیسی در اینجا مطالعه کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۳ سپتامبر ۲۰۲۰

۸+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید