ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

بی حسی و مورمور شدن در ام اس

به از بین رفتن، کاهش یا تغییر حس، بی حسی می‌گویند. ممکن است متوجه شوید که هنگام لمس کردن چیزی در دست خود احساس کمتری نسبت به قبل دارید یا متوجه شوید که احساس در یک پایتان متفاوت از پای دیگر است. ممکن است احساس خوابیدن اندام در هنگام خواب و احساس سوزن سوزن شدن اندام‌ها را تجربه کنید. بی‌حسی صورت، بدن یا اندام‌ها (بازوها و پاها) یکی از شایع‌ترین علائم بیماری ام اس است. ممکن است این اولین علامت ام اس بوده که تجربه کردید. بی حسی ممکن است خفیف یا آنقدر شدید باشد که در توانایی شما در استفاده از آن قسمت بدن اختلال ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر در پا بی‌حسی شدید دارید و نمی توانید کف پا را احساس کنید، ممکن است در راه رفتن به مشکل بخورید. دست‌های دچار بی حسی ممکن است در نوشتن، لباس پوشیدن یا نگه داشتن مطمئن اشیاء اختلال ایجاد کند.

 

بی حسی در ام اس

 

اگر بی حسی شدید صورت دارید، هنگام خوردن یا جویدن باید بسیار مراقب باشید، زیرا ممکن است ناخواسته داخل دهان یا زبان خود را گاز بگیرید. اگر دچار بی‌حسی سایر قسمتهای بدن هستید، باید در مورد سوختگی با آتش یا آب گرم و سایر منابع گرما مراقب باشید. اگر در مورد بیماری ام اس اطلاعات کافی ندارید، مطلب ام اس چیست؟ و اگر علائم ام اس را نمی‌دانید مطلب علائم بیماری ام اس را مطالعه کنید.

 

هیچ دارویی برای تسکین بی حسی وجود ندارد. خوشبختانه اکثر موارد بی‌حسی فرد را دچار ناتوانی نمی‌کنند و پایدار نیستند. در بعضی موارد از شروع بی‌حسی جدید و شدید (همراه با عود بیماری ام اس)، ارائه دهنده خدمات درمانی شما ممکن است برای تسریع در بهبودی، دوره کوتاهی از داروی کورتون را تجویز کند. لازم به ذکر است که از خود درمانی با دارو پرهیز کنید و درمان دارویی را فقط با مشورت پزشک و نظارت وی مصرف کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

 

۲+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید