ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

چرا بارداری از زنان در برابر اثرات ام اس محافظت می‌کند

بسیاری از زنان مبتلا به ام اس در دوران بارداری عود کمتری را تجربه می‌کنند، حتی اگر اغلب داروهای خود را کاهش داده یا مصرف آن‌ها را متوقف کنند.

 

بارداری از زنان در برابر اثرات ام اس محافظت می کند

 

در دوران بارداری در ام اس چه اتفاق می‌افتد؟

ما می‌دانیم که بسیاری از زنان مبتلا به ام اس در دوران بارداری عود کمتری را تجربه می‌کنند، حتی اگر اغلب داروهای خود را کاهش داده یا مصرف آن‌ها را متوقف کنند.اما ممکن است بعد از تولد علائم شدیدتری را تجربه کنند. برای مطالعه اطلاعات کامل در مورد بارداری، مطلب جامع بارداری در ام اس را مشاهده کنید.

 

این نشان می‌دهد که بدن زنان در دوران بارداری تا حدی قادر به مهار ام اس است. ما هنوز دقیقا نمی‌دانیم که چرا این اتفاق می‌افتد، اما تصور می‌شود که ناشی از تغییرات هورمونی است که در دوران بارداری رخ می‌دهد. در ام اس، سیستم ایمنی بدن اشتباه می‌کند و به پوشش محافظ اطراف اعصاب ما حمله می‌کند. اما در دوران بارداری تصور می‌شود که تغییرات در هورمون‌های ما بر نحوه عملکرد سیستم ایمنی تأثیر می‌گذارد.

 

اگر بفهمیم که چگونه این اتفاق می‌افتد، می‌تواند منجر به درمان‌های هدفمندتر و بهتری برای افرادی شود که مبتلا به ام اس هستند.

 

به دنبال تغییر هستیم

لارس و تیم وی در دانشگاه آکسفورد از نمونه خون جمع آوری شده از زنان قبل، حین و بعد از بارداری استفاده می‌کنند. ژن‌های توزیع شده در سلول‌های ایمنی موجود در این نمونه‌های خون با هدف شناسایی مسیرهای درگیر در بهبود و بدتر شدن علائم ام اس مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

 

اگرچه این تحقیق در مراحل اولیه خود است، اما امید می‌رود که این یافته‌ها به ما این امکان را بدهد که در آینده روش‌های درمانی مؤثرتری را برای همه مبتلایان به ام اس طراحی کنیم.

 

متعهد به یافتن درمان‌های جدید برای بیماری ام اس

پروفسور فاگر گفت:

“افراد زیادی با این شرایط زندگی می‌کنند و بیشتر مبتلایان را زنان تشکیل مییدهند. بسیاری از خانم‌ها متوجه می‌شوند که حتی در هنگام قطع دارو، عود کمتری در دوران بارداری تجربه می‌کنند. فهمیدن این که چگونه بدن زنان در هنگام بارداری می‌تواند علائم ام اس را سرکوب کند، بینشی اساسی در مورد این وضعیت غیرقابل پیش‌بینی به ما می‌دهد و در نهایت می‌تواند به همه افراد مبتلا کمک کند.”

 

این سرمایه‌گذاری بخشی از تعهد مداوم انجمن ام اس بریتانیا برای حمایت از تحقیقات جدید و هیجان انگیز است که اهداف آنها را برآورده می‌کنند. در حال حاضر پروژه‌هایی به ارزش بیش از ۲۰ میلیون پوند از جمله یافتن درمان‌های جدید برای بیماری ام اس پیشرونده و بهبود نحوه ارائه خدمات تامین می‌شود.

 

دکتر سوزان کوهلهاس، مدیر تحقیقات انجمن آم اس بریتانیا گفت:

“ما همواره در حال انجام تحقیقات بیشتر و بهتری برای درمان هستیم و مفتخریم که تقریباً ۲۵۰هزار پوند برای این پروژه جدید و جالب در آکسفورد سرمایه‌گذاری می‌کنیم. به رهبری محققان اختصاصی ام اس، این تحقیق پتانسیل آن را دارد که تأثیر زیادی در زمینه تحقیقات ام اس داشته باشد و ما معتقدیم که در نهایت می‌تواند به ما در جلوگیری از بیماری ام اس کمک کند.”

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۲۵ فوریه ۲۰۱۹

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید