ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

عوارض بارداری در زنان مبتلا به ام اس بیشتر نیست

تیمی از دانمارک نتایج بارداری تقریباً ۳۰۰۰ زن مبتلا به ام اس که در سامانه “ثبت آمار ام اس دانمارک” ثبت شده بود را بررسی کردند و گزارش دادند که هیچ تفاوتی در خطر ابتلا به عوارض مختلف بارداری بین زنان مبتلا به ام اس و زنان فاقد ام اس مشاهده نکردند.

 

مطالعه جدید: عوارض بارداری در زنان مبتلا به ام اس بیشتر نیست

 

  • این تیم بارداری ۲۹۳۰ زن مبتلا به ام اس ثبت شده در سامانه ثبت آمار ام اس دانمارک و ۵۶۹۵۸ زن فاقد ام اس در سیستم ثبت احوال دانمارک را بررسی کردند.
  • آنها دریافتند که زنان مبتلا به ام اس بیشتر از افراد بدون ام اس مبتلا به پره اکلامپسی، دیابت بارداری، عوارض جفت، مشکلات اورژانسی، زایمان ابزاری (استفاده از پنس یا وکیوم)، تولد جنین مرده، زایمان زودرس، نوزادان دارای ناهنجاری مادرزادی یا نوزادان با نمره پایین آپگار (آزمایش سلامت نوزاد) دچار نمی‌شوند.
  • آنها همچنین دریافتند که زنان مبتلا به ام اس بیشتر از زنان فاقد ام اس، به زایمان سزارین انتخابی، زایمان القا شده و نوزادانی که از نظر سن حاملگی کوچک هستند، دچار می‌شوند. این مطالعه اطلاعاتی در مورد وضعیت استعمال دخانیات جمع آوری نکرده است، که ممکن است افزایش خطر ابتلا به وزن کمتر نوزاد هنگام تولد را توضیح دهد. استفاده از روش های درمانی بیماری ام اس بر وزن هنگام تولد نوزادان تأثیر معناداری نداشت.
  • نویسندگان اظهار داشتند که افزایش خطر سزارین‌های انتخابی و عوارض ناشی از آن ممکن است رخ دهد، زیرا ارائه دهندگان مراقبت‌های بارداری به دلیل علائم ام اس مانند خستگی که ممکن است زایمان را تحت تأثیر قرار دهد محتاط هستند. بسته به علائم خاص، ارائه دهندگان خدمات مراقبت از بارداری می‌توانند اصلاحاتی مانند موقعیت‌های خاص یا استفاده از داروها را پیشنهاد دهند که می‌تواند تجربه زایمان را راحت‌تر کند.
  • ام اس اغلب در زنان در سنین باروری اتفاق می‌افتد. هنگامی که زنان جوان به ام اس مبتلا می‌شوند، اغلب در مورد تأثیرات بیماری بر فرزندآوری سوال می‌کنند – و بالعکس. مطالعات انجام شده در چند دهه گذشته به متخصصان بهداشت این امکان را می‌دهد تا پاسخ بسیاری از این سالات را ارائه دهند. درباره مسائل مربوط به بارداری و تولید مثل در ام اس بیشتر بخوانید.

 

مقاله “نتایج مربوط به بارداری و پری ناتال در زنان مبتلا به ام اس – یک مطالعه مقطعی در سراسر کشور دانمارک”، نوشته دکتر یوحنا بالسلو اندرسن، پروفسور ملیندا مگوایر و همکارانشان (از دانشگاه کپنهاگ)، در نشریه Neurology: Clinical Practice در فوریه به صورت آنلاین منتشر شد.

 

درباره بیماری ام اس

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۳ فوریه ۲۰۲۱

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید