ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

چندابتلایی با فعالیت بیماری ام اس مرتبط است

چندابتلایی (ابتلای همزمان به چند بیماری) با فعالیت بیماری مرتبط است: پرداختن به این مسئله ممکن است اثرات ام اس را کاهش دهد.

 

چندابتلایی (ابتلای همزمان به چند بیماری) با فعالیت بیماری ام اس مرتبط است

 

محققان با مشاهده ۹۵۹ نفر مبتلا به ام اس، که چندابتلایی داشتند، کلسترول بالا و اضطراب را با افزایش خطر فعالیت بیماری مرتبط دانستند. خطر حمله با داشتن دو یا سه بیماری (به غیر از ام اس) نسبت به داشتن یک بیماری (غیر از ام اس) بیشتر بود. چندابتلایی‌ها اغلب قابل تغییر هستند، بنابراین این مطالعه شواهدی را نشان می‌دهد که پرداختن به آنها ممکن است بیماری ام اس را بهبود بخشد.

 

  • یک فرد ممکن است علاوه بر بیماری ام اس با اختلالات دیگری (مانند فشار خون بالا یا مشکلات قلبی) روبرو شود که می‌تواند علائم و پیشرفت ام اس را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد. این “چندابتلایی‌ها” می‌توانند تشخیص ام اس را به تأخیر بیندازند و سرعت پیشرفت و عود را تسریع کنند. محققان امیدوارند که درمان اختلالات دیگر افراد بتواند بیماری ام اس آنها را بهبود بخشد.
  • این تیم سوابق افراد مبتلا به ام اس را که در کارآزمایی CombiRX شرکت کرده بودند (مطالعه‌ای که اینترفرون-بتا -۱a، استات گلاتیرامر و ترکیبی از این داروها را مقایسه میکرد) را مورد بررسی قرار دادند. از همه مهم‌تر، شرکت‌کنندگان در این کارآزمایی نسبتاً جوان بودند (میانگین سنی ۳۸ سال) و علائم بیماری ام اس را به طور میانگین ​​چهار سال داشتند.
  • دکتر لورن ام نلسون، از دانشگاه استنفورد و دکتر دنیس بوردت، از دانشگاه سلامت و علوم بهداشتی اورگان، در این‌باره در یک سرمقاله مشترک گزارش کردند: “درمان افراد مبتلا به ام اس نباید فقط درمورد انتخاب DMT (درمان تعدیل‌کننده بیماری) باشد تا از پیشرفت بیماری جلوگیری شود. متخصصان مغز و اعصاب باید درمان کلی بیمار را  در نظر داشته باشند. این شامل مدیریت بیماری‌های جانبی می‌شود که خطر بدتر شدن بیماری را افزایش می‌دهند.
  • چندابتلایی با تداخلات سلامتی اغلب قابل تعدیل هستند: مدیریت وزن بدن، ترک سیگار، افزایش فعالیت بدنی و مدیریت استرس، احتمالاً همه اینها اثرات مفیدی بر ام اس دارند.

 

“چندابتلایی با فعالیت بیماری در ام اس همراه است: یافته‌های آزمایش CombiRx” که توسط دکتر امبر سالتر، از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس و همکارانش نوشته شد، در ۱۷ ژوئن سال ۲۰۲۰ در مجله عصب شناسی منتشر گردید.

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

www.nationalmssociety.org

۲۶ ژوئن ۲۰۲۰

 

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید