ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

نتایج مثبت یک کارآزمایی بالینی سلول درمانی در ام اس پیشرونده

شرکت BrainStorm Cell Therapeutics نتایج حاصل از یک کارآزمایی بالینی کوچک فاز ۲ درمان سلول های بنیادی – مطالعه NurOwn® – روی ۱۸ نفرمبتلا به ام اس پیشرونده اولیه یا ثانویه را اعلام کرد.

 

نتایج مثبت یک کارآزمایی بالینی کوچک درمورد سلول درمانی در ام اس پیشرونده

 

  • این سلول ها از سلول های بنیادی مغز استخوان (مزانشیمی) خود افراد گرفته شده بود، که در آزمایشگاه به گونه ای رشد نمودند که باعث ترشح فاکتورهای رشد عصب شوند. سپس این سلول ها سه بار با فواصل دو ماهه به مایع نخاعی افراد تزریق شدند.
  • به نظر می‌رسید این درمان بی خطر است. نتایج دیگر بر روی افراد شرکت کننده در این کارآزمایی با نتایج کارآزمایی بالینی که بر روی ۴۸ نفر که در بخش تحقیقات طولی جامع ام اس در بیمارستان Brigham & Woman (مطالعه CLIMB) انجام شده بود مقایسه شد.
  • این شرکت مزایای مثبتی در مسائل شناختی، بینایی، تحرک و سایر عملکردها را گزارش، و نشانگرهای زیستی را که نشان دهنده محافظت از عصب و کاهش التهاب (پلاک) در مغز و نخاع است را شناسایی کرد.
  • انجمن ملی ام اس آمریکا بودجه تحقیقاتی برای افزودن مطالعه نشانگر زیستی به این کارآزمایی را تامین کرد تا روش های جدیدی را کشف کند تا سریعتر مشخص شود که آیا این نوع سلول درمانی، درمانی سودمند در بیماری ام اس پیشرونده است یا خیر. این انجمن همچنین در حال تامین بودجه فاز دوم کارآزمایی سلول های بنیادی مزانشیمی در ام اس پیشرونده در مرکز تحقیقات Tisch MS نیویورک است.
  • ارزیابی های اضافی از نتایج مطالعه NurOwn در حال انجام است تا مراحل بعدی توسعه این روش برای درمان ام اس پیشرونده تعیین شود.

 

دکتر مارک آلگرتا، معاون تحقیقات در انجمن ملی ام اس آمریکا در اینباره گفت:

“ما شرکت BrainStorm را برای اتمام این اولین آزمایش انسانی NurOwn در ام اس پیشرونده تحسین می‌کنیم و بخاطر ارزیابی اولیه ایمنی و اثربخشی این روش درمانی به خود می‌بالیم. ما امیدواریم که همکاری ما بینشی را در مورد نشانگرهای زیستی بالینی ایجاد کند که ممکن است باعث پیش بینی اثر درمانی در ام اس پیشرونده شود.”

درباره پتانسیل سلول های بنیادی در درمان ام اس بیشتر بخوانید

 

درباره بیماری ام اس

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۳۱ مارس ۲۰۲۱

۶+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید