ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

مدیتیشن “ذهن آگاهی” باعث بهبود سلامت عاطفی و توانایی تفکر در افراد مبتلا به ام اس می‌شود

در یک مطالعه مقدماتی روی ۶۱ نفر از مبتلایان به ام اس، محققان دریافتند که یک برنامه ۴ ساعته “ذهن آگاهی” (مدیتیشن یا مراقبه) مبتنی بر توجه، باعث کاهش مشکلات در تعدیل احساسات و بهبود توانایی‌های تفکر می‌گردد (بهتر از برنامه آموزش شناختی مبتنی بر رایانه و یا عدم درمان است).

 

مدیتیشن "ذهن آگاهی" باعث بهبودی سلامت عاطفی و توانایی تفکر در افراد مبتلا به ام اس می شود

 

  این تحقیق توسط انجمن ملی ام اس آمریکا، برای تهیه شواهد علمی جهت حمایت از سبک زندگی، رفتاری و روانی- اجتماعی و به منظور ارتقاء سلامتی در افراد مبتلا به ام اس تأمین شد.

 

  • بیماری ام اس می‌تواند باعث ایجاد تغییرات عاطفی مانند افسردگی و اضطراب و همچنین تغییرات شناختی مانند مشکلات حافظه، سرعت پردازش مغز و موارد دیگر شود. این علائم می‌توانند کیفیت زندگی افراد را کاهش دهند. و محققان به دنبال راه‌های بهتری برای رفع این مشکلات هستند.
  • ذهن آگاهی نوعی مدیتیشن با هدف تغییر ادراک فردی و ایجاد آگاهی و پذیرش تجربیات لحظه به لحظه است، و به منظور کاهش واکنش‌هایی که ممکن است درد یا پریشانی عاطفی (در واکنش به تغییرات مرتبط با سلامتی) را بدتر کنند.
  • در این مطالعه، هر دو گروه تمرینی دو ساعت در هفته (به مدت چهار هفته)، و ۴۰ دقیقه تمرین در خانه (در شش روز دیگر هفته) تمرین کردند. برنامه تمرینی آموزش شناختی مبتنی بر رایانه شامل آموزش سرعت پردازش مغز، توجه، عملکرد اجرایی و حافظه کاری بود. برنامه تمرینی آموزش ذهن آگاهی شامل آگاهی تنفسی، اسکن بدن و تمرین‌های مراقبه‌ای نشسته (با تأکید ویژه بر افکار، عواطف و احساسات) بود.
  • پس از برنامه چهار هفته‌ای، افراد گروه ذهن آگاهی در هر دو زمینه سلامت عاطفی و شناختی پیشرفت‌هایی را نشان دادند.
  • این تحقیق توسط یک جایزه تحقیقات مقدماتی انجمن ملی ام اس آمریکا به دکتر روشیکا پراکاش، تأمین شد.

 

برای مطالعه مطلب یوگا و مدیتیشن در ام اس این صفحه را مشاهده کنید. بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۱۳ می‌۲۰۲۰

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید