ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ام اس و روابط اجتماعی

روابط مهم تلاش و انرژی زیادی نیاز دارد و به اشکال مختلفی به وجود می‌آید از جمله رابطه والدین و فرزند، خواهر و برادری، دوستی، هم دانشگاهی و غیره. تشخیص اینکه چگونه می‌توان جایی برای ام اس در روابط شخصی و حرفه‌ای خود بدون صرف زمان، توجه و انرژی بیشتر از آنچه واقعاً لازم است ایجاد کرد، نکته کلیدی است. روابط اجتماعی سالم در ام اس می‌تواند در سلامت روان تاثیرگذار باشد.

 

ام اس و روابط اجتماعی

 

تصمیم به افشاسازی یا نه

بیان ابتلا به ام اس به دیگران می‌تواند اولین کار یا آخرین کاری باشد که می‌خواهید انجام دهید. هیچ دو نفر دقیقاً در مورد افشای ام اس خود به دیگران یکسان نیستند. روابط اجتماعی بین افراد مختلف متفاوت است. به خاطر داشته باشید که هنگامی که این موضوع را بیان کردید، نمی توانید آن اطلاعات را پس بگیرید، مهم این است که پی ببرید که افشای آن به نفع شماست یا خیر. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب افشاسازی ام اس را مطالعه کنید.

 

حفظ تعادل در روابط

هنگامی که یک فرد در یک زوج به بیماری ام اس مبتلا می‌شود، فرد دیگر نیز با آن زندگی می‌کند. برای حفظ روابط سالم و متعادل، مهم است که اطمینان داشته باشید که هر دو شما برغم هر نوع تغییر و تحولاتی که در ام اس به وجود آمده است تا انتها در آن رابطه باقی خواهید ماند. بیاموزید که چگونه ام اس را به عنوان تیم مدیریت کنید و ارتباط و صمیمیت خود را تقویت کنید.

 

والدینی که مبتلا به ام اس می‌شوند

زنان و مردان مبتلا به ام اس می‌توانند والدین موفق فرزندانی شاد و سالم باشند. با مطالعه یافته‌های به روز راجع به تأثیر ام اس بر بارداری، زایمان و شیردهی و همچنین تاثیر باروری بر ام اس کیفیت زندگی خود را بالا ببرید.

 

بچه‌ها معمولاً وقتی می‌دانند که چیزی وجود دارد نگران هستند – حتی اگر مادر یا پدر هیچ علائم قابل توجهی نداشته باشند. در مورد فرزندپروری بیشتر بخوانید (از جمله مشاهده فیلم‌های آموزشی)، نکاتی راجع به چگونگی و زمان شروع گفتگو در مورد بیماری ام اس با فرزندان خود یاد بگیرید.

 

مراقبت از شخص دیگری (و خودتان!)

مراقبت از شخصی که دارای بیماری مزمن مانند ام اس است می‌تواند بسیار رضایت بخش باشد. همسران و شرکا، خانواده و دوستان را می‌توان با نگرانی‌های مشترک و تلاش‌های مشترک نزدیکتر کرد. اما مراقبت همچنین می‌تواند از نظر جسمی و عاطفی خسته کننده باشد، به خصوص برای مراقب اصلی. به یاد داشته باشید که سلامتی شما برای توانایی شما در مراقبت از شخص دیگری ضروری است. اطلاعات بیشتری در مورد پرستاری کسب کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

 

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید