ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

استراتژی جدید برای ترمیم میلین

محققان دانشگاه بوفالو، مولکول SULF2 که در سیگنالینگ سلول نقش دارد را به عنوان یک هدف احتمالی برای استراتژی های بهبود ترمیم میلین (ماده‌ای که رشته‌های عصبی را احاطه کرده و در ام اس آسیب می‌بیند) شناسایی کرده‌اند. SULF2 در سطح بالای ضایعات مغزی در افراد مبتلا به ام اس دیده می‌شود. هنگامی که SULF2 در مدل‌های موش ام اس حذف می‌شود، ترمیم میلین تسریع می‌گردد.

 

استراتژی جدیدی برای ترمیم میلین، توسط تیمی تحت حمایت انجمن ملی ام اس آمریکا هدف گذاری شده است

 

این تیم همچنین گزارش داد که PI-88، یک مسدود کننده SULF2 که اکنون در آزمایش های بالینی برای درمان سرطان ئر حال استفاده است، ترمیم در موش های دارای میلین آسیب دیده را بهبود می بخشد. این تحقیق تا حدی توسط انجمن ملی ام اس آمریکا پشتیبانی شد و این تیم با استفاده از این نتایج برای دریافت بودجه از برنامه تحقیقاتی وزارت دفاع آمریکا به منظور ادامه تحقیق در مورد اینکه آیا PI-88 پتانسیل درمان ترمیم میلین و بازیابی عملکرد در ام اس را دارد یا خیر، به راه خود ادامه می دهد.

 

 

مطلب علمی منتشر شده از این تحقیق را در Nature Communications و Journal of Neuroscience به زبان انگلیسی بخوانید.

 

درباره بیماری ام اس

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org

۱۰ می ۲۰۲۱

۱+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید