ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

آیا ام اس بر بارداری یا کودک من تأثیر خواهد گذاشت؟

اکثر بارداری‌ها طبیعی و کم خطر هستند و با تیم درمانی متشکل از پزشک عمومی و ماما اداره می‌شوند. ابتلا به ام اس به طور قابل‌توجهی خطر ابتلا به مشکل در دوران بارداری را افزایش نمی‌دهد. با این حال، برخی از خدمات‌دهندگان زایمان ممکن است مشاوره یا درمان‌های ویژه‌ای را توصیه کنند، به عنوان مثال برای خانم‌هایی که بیماری‌های عصبی دارند، اطلاعات بیشتر در این زمینه را می‌توانید از پزشک زنان یا ماما سوال کنید.

 

آیا ام اس بر بارداری یا کودک من تأثیر خواهد گذاشت؟

 

محققان یک پایگاه داده بزرگ در ایالات متحده را که حاوی اطلاعاتی در مورد بارداری و زایمان در زنان مبتلا به ام اس، صرع، دیابت و جمعیت عمومی سالم بود مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. گذشته از خطر بیشتر درمورد نوزادان با وزن کم و اجبار به سزارین، ام اس هیچ خطر دیگری برای عوارض بارداری را به همراه نداشت.

 

آیا کودک من در معرض خطر ابتلا به ام اس قرار دارد؟

اکثر افرادی که مبتلا به ام اس می‌شوند سابقه خانوادگی قبلی از این بیماری ندارند. با این وجود، داشتن فردی در خانواده با ام اس احتمال ابتلای شما به بیماری ام اس را افزایش می‌دهد، اگرچه این خطر بسیار کم است.

 

در بریتانیا، خطر ابتلا به ام اس در یک فرد از جامعه عمومی (که سابقه خانوادگی در ابتلا به ام اس ندارد)، در حدود ۱ در ۳۳۰ است. بستگان درجه اول، مانند فرزند کسی که مبتلا به ام اس است، خطر ابتلا به ام اس یک در ۴۸ (معادل تقریباً ۲٪) تخمین زده می‌شود. برای خویشاوندان درجه دوم (پدربزرگ و مادربزرگ، پسر عمو، عمه/عمو، برادرزاده/خواهرزاده) حدود ۱ از ۱۰۰ است.

 

اگرچه احتمال ابتلای فرزندانتان به ام اس کم است، اما جلوگیری از عوامل خطر شناخته شده، منطقی است. برای داشتن بهترین فرصت برای فرزندان خود برای جلوگیری از بیماری ام اس، اطمینان حاصل کنید که در حین بارداری کمبود ویتامین D نداشته باشید، و طبق توصیه پزشک از مکمل‌های ویتامین D استفاده کنید. همچنین باید از قرار گرفتن کودکان در معرض دود سیگار خودداری کنید، چه قبل از تولد و چه در دوران کودکی.

 

آیا می‌توانم در حین بارداری دارو مصرف کنم؟

استروئیدها خطرات زیادی را به همراه دارند، بنابراین برخی از افراد ترجیح می‌دهند از بارداری خودداری کنند. با این حال، دستورالعمل‌های فعلی بیان می‌کند که استروئیدها برای درمان عود در دوران بارداری بی خطر هستند.

 

 

منبع:

www.mstrust.org.uk

 

۲+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید