ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

تشنج در ام اس

تشنج، که نتیجه ترشحات الکتریکی غیر طبیعی در ناحیه آسیب دیده یا زخم شده از مغز است، در بیماری ام اس نسبتاً نادر (ناشایع) است. میزان شیوع آن در مبتلایان به ام اس ۲-۵ درصد تخمین زده شده است، در مقایسه با تخمین ۳ درصدی در جمعیت عمومی. دلیل این احتمال بیشتر تشنج در افراد مبتلا به ام اس کاملاً مشخص نیست. تشنج ها به دو دسته “عمومی” و “کانونی” طبقه بندی می شوند.

 

تشنج در ام اس

 

اگر علائم جدیدی را تجربه می کنید که فکر می کنید ممکن است فعالیت تشنج باشد، باید سریعاً با کادر درمانی تماس بگیرید یا برای مراقبت های پزشکی به اورژانس بروید.

 

تشنج یک غلامت ناشایع در بیماری ام اس است، اگر در مورد بیماری ام اس اطلاعات کافی ندارید، مطلب ام اس چیست؟ و اگر علائم ام اس را نمی‌دانید مطلب علائم بیماری ام اس را مطالعه کنید.

 

درمان تشنج

تشنج معمولاً توسط بررسی تاریخچه بالینی و یک الکتروانسفالوگرام (EEG) که ضبط کننده فعالیت الکتریکی در مغز است، تشخیص داده می‌شود. بیشتر اختلالات تشنج با استفاده از داروهای ضد تشنج مناسب و نظارت مداوم پزشکی به خوبی قابل کنترل هستند. لازم به ذکر است که از خود درمانی با دارو پرهیز کنید و درمان دارویی را فقط با مشورت پزشک و نظارت وی مصرف کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

 

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید