ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کارآزمایی بالینی اوکرلیزوماب برای ام اس پیشرونده اولیه

یک مطالعه جدید آزمایش خواهد کرد که آیا اوکرلیزوماب می‌تواند به افراد مبتلا با ام اس پیشرونده اولیه که از صندلی‌های چرخدار (ویلچر) استفاده می‌کنند کمک کند.

 

کارآزمایی بالینی اوکرلیزوماب برای ام اس پیشرونده اولیه

 

اولین مورد برای ام اس پیشرونده

اوکرلیزوماب (اکرووس) قبلاً برای ام اس عودکننده مجوز دریافت کرده است. محققان اکنون تحقیق خواهند کرد که آیا این دارو می‌تواند به افراد مبتلا به ام اس پیشرونده اولیه نیز کمک کند که توانایی استفاده از دست خود را حفظ کنند.

 

این پروژه شامل بیش از ۱۰۰۰ نفر مبتلا به ام اس پیشرونده اولیه در چندین کشور خواهد بود.

 

در بریتانیا، افراد مبتلا به ام اس که قادر به استفاده از پاهای خود نیستند و از ویلچر استفاده میکنند، فعلا واجد شرایط برای درمان با درمان‌های اصلاح بیماری (DMT) نیستند. با این حال، شواهد بیشتری در حال وقوع است که نشان می‌دهد ادامه درمان می‌تواند باعث کاهش سرعت بدتر شدن عملکرد دست و بازو در آن‌ها شود.

 

شناخت اهمیت عملکرد دست و ام اس

تحقیقات قبلی بر این موضوع تأکید داشتند که آیا یک دارو می‌تواند به حفظ توانایی شخصی در راه رفتن کمک کند، اما این پژوهش شامل کاربرانی که از ویلچر استفاده می‌کنند نبود. این کارآزمایی جدید اولین مطالعه‌ای خواهد بود که اهمیت دست‌ها و توانشان در کاربران ویلچر را بررسی می‌کند.

 

محقق برجسته پروفسور گاوین جیووانیونی از دانشگاه کویین مری گفت:

“پرداختن به نیازهای افراد مبتلا به ام اس پیشرفته، که به طور معمول در شرایط خود پیشرفت می‌کنند، یکی از مهمترین مرزها در تحقیقات ام اس است.”

 

تحقیق درمورد درمان‌های بیشتر در مورد ام اس

مدیر تحقیقات انجمن ام اس بریتانیا، دکتر سوزان کوهلهاس می‌گوید:

“در نهایت دیدن کارآزمایی‌های بالینی برای افرادی که مبتلا به ام اس پیشرونده هستند، خبر بسیار خوبی است. کسانی که به ویلچر تکیه می‌کنند تا امروز هنوز در کارآزمایی‌های بالینی گنجانده نشده بودند و هنوز هیچ کاری برای متوقف کردن یا کند کردن سرعت پیشرفت بیماری آن‌ها انجام نشده بود.

 

وی افزود:

“از آنجا که ما تحقیق را به سمت درمان‌های بیشتر و بهتر سوق می‌دهیم، این اولین آزمایش دارویی است که اهمیت عملکرد دست برای استقلال را تشخیص می‌دهد. ما برای دیدن نتایج هیجان زده هستیم.”

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۲۹ ژوئن ۲۰۱۸

۱+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید