ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

عوامل خطر ویروس کووید-۱۹ کرونا بر روی افراد مبتلا به ام اس مشخص شد

ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی گزارشاتی در مورد افراد مبتلا به ام اس که به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند را از طریق پایگاه داده های بالینی MS COVID-19 آمریکای شمالی، انجمن ملی ام اس آمریکا، کنسرسیوم مراکز ام اس آمریکا و انجمن ام اس کانادا جمع آوری و بررسی کردند. نتایج بررسی گزارشات ۱۶۲۶ نفر که بین آوریل و دسامبر سال ۲۰۲۰ در این مطالعه ثبت نام کرده بودند را در ادامه بررسی می‌کنیم.

 

نتایج منتشر شده از رجیستری COViMS، عوامل خطر COVID-19 بر روی افراد مبتلا به ام اس را مشخص کرد

 

  • عواملی که منجر به شدیدتر شدن دوره کرونا می‌شوند عبارتند از: داشتن تحرک کم، سن بالا، افراد سیاه پوست، جنسیت مذکر و یا ابتلا به بیماری های همزمان (به ویژه بیماری های قلبی عروقی همزمان مانند فشار خون بالا).
  • به طور کلی، ۵۴ نفر (۳.۵٪ از افراد ثبت نام شده) از بیماری COVID-19 فوت شدند و خطر مرگ با افزایش سن افزایش یافت و در مردان بیشتر بود. میزان مرگ و میر در افراد سیاه پوست مبتلا به ام اس ۴.۲%، در سفیدپوستان ۳.۵٪ و در اسپانیایی/لاتین ها ۱.۱% بود. در مجموع، ۳۲۰ نفر (۷/۱۹ درصد) به بستری شدن نیاز پیدا کردند.
  • تقریباً نیمی از افراد مورد بررسی در این ثبت دارای یک یا چند بیماری همزمان، اغلب فشار خون بالا، چاقی یا دیابت بودند. خطر بستری شدن یا مرگ در بیماران مبتلا به بیماری قلبی، فشار خون بالا یا چاقی به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. نکته مهم: این مشکلات قابل درمان هستند.
  • درمان اخیر (طی ۲ ماه از عفونت COVID-19) با کورتیکواستروئیدها (که معمولاً برای درمان عود بیماری ام اس استفاده می‌شود) با نتایج بدتر COVID-19 همراه بود و استفاده از ریتوکسیماب در مقایسه با افرادی که هیچ درمان اصلاح کننده بیماری مصرف نمی‌کردند با افزایش میزان بستری شدن در بیمارستان همراه بود، اما هیچ ارتباطی با سایر نتایج کووید-۱۹ مشاهده نشد.
  • رجیستری COViMS یک تلاش مداوم است و نتایج بیشتر آن کمک می‌کند تا تأثیر COVID-19 در افراد مبتلا به ام اس را ثبت کرده و نحوه نظارت، درمان و بهداشت را بهبود ببخشیم.

 

مقاله “نتایج و عوامل خطر مرتبط با عفونت SARS-COV-2 در یک ثبت نام از بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس در آمریکای شمالی”، نوشته دکتر امبر سالتر، دکتر اسکات نیوسام، دکتر رابرت جی فاکس، دکتر ژوئن هالپر، دکتر دیوید لی، دکتر پاملا کانلیس، دکتر کاتلین کاستلو، دکتر بروس ببو، دکتر کوتل راموهان، دکتر گری کاتر و دکتر آن کراس در ۱۹ مارس ۲۰۲۱ در نشریه عصب شناسی جاما منتشر شد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد ام اس و کرونا می توانید مطلب سوالات متداول درمورد ام اس و کروناویروس و اطلاعات مربوط به داروهای ام اس و کرونا را در مطلب درمان های ام اس و کروناویروس کووید ۱۹  مطالعه کنید.

 

 

درباره بیماری ام اس

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۱۹ مارس ۲۰۲۱

۱۴+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید