ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

مطالعه جدید پتانسیل سلول درمانی را برای ترمیم میلین در موش ها نشان می‌دهد

محققان دانشگاه روچستر در گزارش‌های سلولی خود عنوان کردند که پیوند سلول‌های مغز انسان به موش‌هایی با میلین آسیب دیده (میلین عایق رشته‌های عصبی است که در اعصاب مرکزی بیماران ام اس دچار آسیب می‌شود) می‌تواند ترمیم گسترده و در نتیجه بهبود حرکت موش‌ها را به دنبال داشته باشد.

 

مطالعه جدید پتانسیل سلول درمانی را برای ترمیم میلین در موش ها نشان می دهد

 

 این تیم سلول‌های نابالغی را که می‌توانند به سلول‌های میلین‌ساز و سایر سلول‌های اصلی مغز تبدیل شوند را مستقیماً در مغز موش‌ها پیوند داده و سپس آنها را تا ۲۰ هفته مورد بررسی قرار دادند. آنها شواهد گسترده‌ای از ترمیم پیدا کردند. این یافته‌ها شواهدی را ارائه می‌دهند که با مطالعه بیشتر، این استراتژی ممکن است به بازگرداندن عملکرد در اشکال پیشرونده ام اس کمک کند، جایی که ظرفیت طبیعی ترمیم میلین با گذشت زمان متوقف شده است.

 

تیم روچستر به سرپرستی دکتر استی گلدمن، یک شرکت نوپا را برای تبدیل این یافته‌ها به کارآزمایی‌های بالینی برای اختلالات مختلف از جمله ام اس راه اندازی کرده است، و سازمان غذا و داروی ایالات متحده در حال بررسی داده‌هاست تا مشخص کند که آیا امکان انجام کارآزمایی‌های بالینی انسانی وجود دارد یا خیر.

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۲۷ می‌۲۰۲۰

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید