ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

در طول بیماری همه‌گیر COVID-19 خوب بمانید: محققان ام اس چه می‌گویند؟

به گفته گروهی از محققان توانبخشی ام اس در سرمقاله تازه منتشر شده، خوب ماندن برای افراد مبتلا به ام اس در هیچ دورانی به اندازه دوران کنونی اهمیت نداشته است، زیرا بیماری همه‌گیر کرونا (کووید-۱۹ COVID-19) عادت‌های زندگی و منابع مقابله‌ای را مختل می‌کند. محققان – به نمایندگی از گروه تحقیقات سلامت انجمن ملی ام اس آمریکا – نکاتی را برای افراد مبتلا به ام اس و ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی آنها ارائه داده‌اند که آنها را بررسی می‌کنیم.

 

در طول بیماری همه گیر COVID-19 خوب بمانید: محققان ام اس چه می‌گویند

 

  • فعال ماندن می‌تواند راه رفتن، تعادل، خستگی، افسردگی و کیفیت زندگی را بهبود ببخشد. اگر اکنون این امر چالش برانگیز است، در طول روز به مدت کوتاهی فعالیت بدنی را در داخل یا خارج از خانه انجام دهید.
  • یک رژیم غذایی سالم با افسردگی کمتر، با سطح پایین‌تر معلولیت و بالاتر بودن کیفیت زندگی (که توسط خود بیماران گزارش شده) همراه است. اما نیازی نیست که رژیم خود را اصلاح کنید. تغییرات ساده را امتحان کنید:
    1. نیمی از بشقاب غذای خود را با میوه‌ها و سبزیجات پر کنید.
    2. روغن زیتون یا روغن انگور را انتخاب کنید.
    3. برچسب‌ها را بخوانید – هر غذایی با کمتر از پنج ماده غذایی احتمال داشتن مقدار کمتری از نمک یا قند تصفیه را دارد.
  • پرداختن به سلامتی عاطفی نه تنها می‌تواند افسردگی مبتلایان به ام اس را تسکین دهد، بلکه می‌تواند به بهبود علائم ام اس مانند درد و خستگی کمک کند.
  • نویسندگان بر اهمیت همکاری افراد مبتلا به ام اس با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی خود برای بحث در مورد گزینه‌های سلامتی، با توجه به محدودیت‌های مالی و اجتماعی هر فرد، تأکید می‌کنند.
  • اطلاعات خود در مورد بیماری کرونا کووید-۱۹ و ام اس را بالا ببرید. در این زمینه می‌توانید مطالب سوالات متداول درمورد ام اس و کروناویروس و درمان های ام اس و کروناویروس کووید-۱۹ را مشاهده کنید.

 

مقاله “رفتارهای سلامتی و بیماری ام اس در همه گیری COVID-19” نوشته پروفسور رابرت موتل (از دانشگاه آلاباما در بیرمنگام)، پروفسور کاتلین زاکوفسکی (از انجمن ملی ام اس آمریکا) و همکارانش در نشریه بایگانی‌های طب فیزیکی و توانبخشی منتشر شده است ( تاریخ انتشار: ۲۸ آگوست ۲۰۲۰).

 

در مورد بیماری ام اس

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۷+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید