ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کنسول بازی Nintendo Wii می تواند به علائم بیماری ام اس کمک کند

محققان دریافته اند که استفاده از کنسول بازی Nintendo Wii می‌تواند علائم ام اس را بهبود بخشد. این موارد شامل تعادل، درد و خستگی و همچنین اعتماد به نفس و خلق و خو می‌شود.

 

این مطالعه شامل ۳۰ فرد مبتلا به ام اس بود که به طور مرتب ورزش نمی‌کردند. از شرکت‌کنندگان خواسته شد از بازیهای Wii Fit Plus ،Wii Sports و Wii Sports Resort در خانه با پشتیبانی فیزیوتراپیست استفاده کنند.

 

نتایج به شواهد موجود اضافه می‌کند که ورزش می‌تواند تأثیر مثبتی بر علائم بیماری ام اس داشته باشد.

 

این تحقیق همکاری بین دانشگاه بورنموث و بیمارستان پول بود.

 

تحقیقات جدید نشان می دهد که کنسول بازی Nintendo Wii می تواند به علائم بیماری ام اس کمک کند

 

شواهد بیشتر برای فعالیت پویا

کتی جان، در سن ۳۷ سالگی از شهر پول انگلستان، در این مطالعه شرکت کرد. وی گفت:

“با بالا رفتن دمای بدن علائم ام اس من بدتر می‌شود، بنابراین ورزش برای من دشوار است، اما استفاده از کنسول بازی Wii به من این امکان را داد تا با خیال راحت ورزش کنم.

 

وی افزود:

“این برنامه برای من مناسب بود و من بر روی تعادل، هماهنگی و قدرت بدن خود کار کردم. همچنین سرگرم کننده هم بود! من علائم خود را بهبود بخشیدم و این تأثیر مثبتی بر سلامت روان من داشت.”

 

برای پیشبرد این پروژه بیش از ۱۲۷هزار پوند بودجه به این پروژه اختصاص داده شد و محققان از نزدیک برای تحقق آن همکاری داشتند.

 

ایموژن اسکات پلامر، رئیس تحقیقات مراقبت و خدمات انجمن ام اس بریتانیا گفت:

“هنگامی که مبتلا به ام اس هستید، ورزش منظم مهم است، همانطور که برای هرکسی که می‌خواهد شیوه زندگی سالم داشته باشد اهمیت دارد. ما واقعاً خوشحالیم که تحقیقاتی مانند این پژوهش را تأمین کنیم که به شیوه‌های جدید و سرگرم کننده‌ای برای فعال کردن افراد متناسب باقابلیت‌های آنها اجرا می‌شود.”

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید