ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

داروی درمان آکنه ممکن است سرعت شروع ام اس را کاهش دهد

مینوسایکلین (Minocycline)، داروی رایج در درمان آکنه، ممکن است سرعت شروع ام اس را در افراد مبتلا به سندرم جدا شده بالینی (CIS) کاهش دهد.

 

داروی درمان آکنه مینوسایکلین ممکن است سرعت شروع ام اس را کاهش دهد

 

افراد مبتلا به CIS یک دوره از علائم عصبی را تجربه کرده‌اند و اغلب به بیماری ام اس مبتلا می‌شوند. محققان دانشگاه کلگری در کانادا به دنبال داروهایی هستند که بتوانند به جلوگیری از تبدیل CIS به ام اس کمک کنند.

 

آنها براساس مطالعات اولیه نوید بخشی که پیشتر انجام شده بود، آنتی بیوتیکی ارزان قیمت را آزمایش کردند که در حال حاضر توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود.

 

اثرات کوتاه مدت

این مطالعه شامل ۱۴۲ نفر مبتلا به بیماری CIS بود. افرادی که این دارو را دریافت کرده بودند بعد از گذشت شش ماه احتمال یک از سه در ابتلا به بیماری ام اس را داشتند. در حالی که افرادی که دارونما استفاده کرده بودند احتمال ابتلا به بیماری ام اس  در آنها دو از سه بود.

 

از آنجا که این مطالعه برای نشان دادن منافع بعد از دو سال بسیار اندک بود، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

 

داروهای چندمنظوره

دکتر دیوید شلی، رئیس ارتباطات تحقیقاتی انجمن ام اس بریتانیا در این باره اظهار داشت:

“یافتن کاربردهای جدید برای داروهای موجود می‌تواند راهی عالی برای ارائه سریع درمان‌های بی‌خطر و ارزان باشد. متاسفانه این مطالعه محدود به اثرات کوتاه مدت بود و نتوانست اثرات طولانی مدت را نشان دهد و ما هم اکنون مشتاق هستیم یک مطالعه بزرگتر در مورد مزایای مینوسایکلین در به تاخیر رساندن ام اس را مشاهده کنیم.”

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۲ ژوئن ۲۰۱۷

۱+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید