ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

نتایج مثبت داروی ایبودیلاست ibudilast در ام اس پیشرونده

محققان در ایالات متحده آزمایش داروی ایبودیلاست (ibudilast) برای درمان ام اس را موفقیت آمیز اعلام کردند.

 

این دارو قبلاً به عنوان دارویی برای سکته مغزی و آسم استفاده میشد. اکنون به دلیل پتانسیل محافظت از اعصاب در ام اس و سایر مشکلات عصبی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

نتایج مثبت برای کارآزمایی بالینی در ام اس پیشرونده

 

هدف این تحقیق

به عنوان بخشی از کارآزمایی بالینی فاز ۲، به ۲۵۵ نفر مبتلا به ام اس پیشرونده اولیه و ثانویه یک قرص ایبودیلاست یا دارونما داده شد. برخی از افراد حاضر در پژوهش تحت درمان‌های اصلاح بیماری (DMT) گلاتیلامر و اینترفرون بتا قرار داشتند.

 

این مطالعه با نام SPRINT-MS نشان داد که افرادی که این دارو را مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که دارونما مصرف کردند کاهش قابل توجهی در میزان آتروفی مغز (انقباض) دارند. این نتایج با استفاده از بررسی MRI اندازه گیری شد.

 

آنها همچنین دریافتند که این دارو بی خطر و قابل تحمل توسط افراد است.

 

سرپرست تحقیقات، دکتر رابرت فاکس، در مورد نتیجه اظهار داشت:

“این یک گام رو به جلو و دلگرم‌کننده در توسعه درمان برای ام اس پیشرونده است که از لحاظ تاریخی درمانی بسیار دشوار بوده است.”

 

به شدت مورد نیاز است

دکتر سوزان کوهلهاس، مدیر تحقیقات انجمن ام اس گفت:

“همه ما بی‌صبرانه منتظر درمان بیماری ام اس پیشرونده هستیم و دیدن نتایج مثبت برای ایبودیلاست، دارویی که قبلاً برای سکته مغزی و آسم استفاده می‌شد بسیار عالی است. علی رغم اینکه تحقیقات تاکنون خوب پیش رفته است، افرادی که اعلام کرده بودند شرایطشان بدتر شده هنوز بدون گزینه درمان باقی مانده‌اند.

“اگر ما بخواهیم این روند را تغییر دهیم، این آزمایش و تحقیقات مداوم در بریتانیا خیاتی است. ما اکنون مشتاق دیدن فاز ۳ نهایی این آزمایش هستیم که می‌تواند تأیید کند که دقیقاً ایبودیلاست به عنوان درمانی برای بیماری ام اس چقدر موثر و ایمن است.”

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۲۶ اکتبر ۲۰۱۷

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید