ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

بهبود تعادل و راه رفتن – کنفرانسی با تمرکز بر استراتژی های توانبخشی برای بیماران ام اس

نزدیک به ۱۰۰ پزشک، محقق، مهندس و افراد دیگر از سراسر جهان در دنور کلرادو برای نهمین سمپوزیوم بین‌المللی راه رفتن و تعادل در ام اس گردهم آمدند. هدف آنها به اشتراک‌گذاری دانش فعلی در مورد چگونگی رسیدگی به مشکلات پیاده روی در افراد مبتلا به ام اس بود. این مطالعات شواهدی را برای تأیید مزایای رویکردهای نوین توانبخشی فراهم می‌کنند تا بتوان به صورت گسترده‌تری در جامعه از آنها بهره برد.

 

بهبود تعادل و راه رفتن - کنفرانسی با تمرکز بر استراتژی های توانبخشی برای بیماران ام اس

 

این کنفرانس سالانه توسط Oregon Health & Science University MS Center و MS Center of Excellence West برگزار می‌شود.

 

در این مطلب چند نکته برجسته از این جلسه آورده شده است:

 

  • تحریک الکتریکی: یک تیم بین المللی از دانشگاه کلرادو، ایتالیا و عربستان سعودی آزمایش کردند که آیا هدف قرار دادن الیاف عصبی حسی با تحریک الکتریکی می‌تواند تعادل و تحرک را بهبود بخشد یا خیر. آنها به رهبری دانشجوی فارغ التحصیل  فیزیوتراپی محمد الانزی  ۹ جلسه درمانی – ۱۰ دقیقه به هر دست و پا – را برای ۱۵ نفر مبتلا به ام اس انجام دادند. این تیم گزارش داد که سرعت پیاده روی، مسافت قابل طی و توانایی ایستادن در این گروه پس از درمان به میزان قابل‌توجهی بهبود یافت. مطالعات بیشتری برای تأیید این یافته‌ها مورد نیاز است.
  • یوگا و ریلکس کردن: فیزیوتراپیست دکتر لاورن گارن و همکارانش در دانشگاه ایالتی وینستون سلم، آزمایش کردند که آیا برنامه جامع یوگا – شامل جلسات آموزشی مربوط با ام اس، یوگا، مدیتیشن و تمرین‌های آرامش بخش – می‌تواند بر تعادل و راه رفتن در ۱۵ نفر مبتلا به ام اس تأثیر بگذارد یا خیر. آنها دریافتند که تعادل، راه رفتن، توانایی انجام یک کار شناختی هنگام راه رفتن و کیفیت زندگی در این افراد بهبود قابل توجهی یافته است. یک مطالعه بزرگتر با استفاده از یک گروه کنترل برای تأیید این یافته‌ها مورد نیاز است.
  • کفش: آیا یک عامل ساده مانند ارتفاع کف کفش شما می‌تواند تعادل را تحت تأثیر قرار دهد؟ بله، در واقع پاتریک موناقان و همکارانش در دانشگاه ایالتی کلرادو، آزمایش کردند که چگونه ۱۷ زن مبتلا به ام اس در هنگام ایستادن با کفش‌هایی با کفپوش با نرمی متوسط ​​یا زیاد، می‌توانند حالت طبیعی ایستادن خود را کنترل کنند. شرکت کنندگان در استوارترین حالت خود ۳۰ ثانیه روی چهار نوع سطح ایستادند. آنها گزارش کردند که شرکت‌کنندگان وقتی کفش‌های با کفپوش با نرمی زیاد پوشیدند، تعادلشان به طور قابل توجهی بهبود یافت. اگرچه به نظر ساده می‌رسد، به طور کلی اگر افراد احساس راحتی بیشتری در ایستادن کنند، این می‌تواند باعث بهبود عملکرد روزانه و کیفیت زندگی شود.
  • آب درمانی: آب به افراد مبتلا به ام اس کمک می‌کند تا در کنار خنک نگه داشتن دمای بدن خود، به روش‌هایی تحرک داشته باشند که روی زمین قادر به انجامشان نیستند. تیمی از فیزیوتراپیست‌ها در دانشگاه باپتیست جنوب غربی در میسوری، با معیارهای پزشکی اینکه آیا آب درمانی برای بهبود راه رفتن و تعادل مفید است یا خیر را بررسی کردند. آنها سه مطالعه درمورد این سوال را یافتند، و نتایج نشان می‌دهد که آب درمانی باعث تعادل، سرعت راه رفتن و مسافت قابل طی کردن می‌شود. این تیم به سرپرستی فیزیوتراپسیت دکتر بکی شوونبرگ، به نیاز به تحقیقات بیشتر اشاره می‌کند، تا به این سوال که “آیا آب درمانی می‌تواند به مبتلایان به ام اس کمک کند تا دیگر ترس از افتادن نداشته باشند یا خیر” پاسخ دهیم.

 

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۷ می‌۲۰۲۰

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید