ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

سطح بالاتر اسیدهای چرب در بافت ها می‌تواند تنظیم سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد

محققان دانشگاه ییل گزارش دادند که سطح بالاتر اسیدهای چرب در بافت ها می‌تواند تنظیم سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد – مطالعه بیشتر برای درک پیامدهای این موضوع بر افراد مبتلا به ام اس لازم است.

 

محققان ییل گزارش دادند که سطح بالاتر اسیدهای چرب در بافت ها می تواند تنظیم سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد - مطالعه بیشتر برای درک پیامدهای این موضوع بر افراد مبتلا به ام اس لازم است

 

محققان دانشگاه ییل گزارش کردند که یک اسید چرب به نام اولئیک اسید باعث بهبود پایداری و عملکرد سلول‌های ایمنی بدن (سلول‌های تنظیم کننده T یا Tregs) در مطالعات آزمایشگاهی شد. سلول Tregs قادر است حملات ایمنی تخریبی مانند آنچه در ام اس رخ می‌دهد را قطع کند. این تیم سپس دریافت که اسید اولئیک در افراد مبتلا به ام اس در مقایسه با افراد بدون این بیماری کاهش می‌یابد و قرار گرفتن Tregs در معرض اسید اولئیک (در افراد مبتلا به ام اس) در آزمایشگاه، توانایی سرکوب التهاب را بازیابی می‌کند.

 

اسید اولئیک در روغن های پخت و پز، گوشت‌ها، پنیر، آجیل، تخمه آفتابگردان، تخم مرغ، ماکارونی، شیر، زیتون، آووکادو و سایر مواد غذایی یافت می‌شود. با این حال، مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا مصرف بیشتر اسید اولئیک باعث کاهش فعالیت بیماری در افراد مبتلا به ام اس می‌شود یا خیر لازم است. بخشی از بودجه این مطالعه توسط انجمن ملی ام اس آمریکا تامین شد.

 

نقش تغذیه در ام اس

اطلاعات بیشتر درمورد این مطالعه در دانشگاه ییل به زبان انگلیسی

نسخه کامل این مقاله به زبان انگلیسی

 

درباره بیماری ام اس

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منیع:

www.nationalmssociety.org

۲۷ ژانویه ۲۰۲۱

۱+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید