ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

بیهوشی و جراحی و تاثیراتشان بر ام اس

به عنوان یک فرد عادی ممکن است شما نیاز به انجام یک عمل جراحی در برخی از زمان‌های زندگی خود داشته باشید. بیماری ام اس عموماً دلیلی برای جلوگیری از جراحی نیست زیرا خطرات شما برای انجام عمل جراحی هیچ تفاوتی با خطرات مربوط به شخصی که مبتلا به ام اس نیست ندارد. بیهوشی که به منظور کاهش آگاهی و احساس حین عمل انجام می‌شود، برای مبتلایان به ام اس بی‌خطر است. خطر عود به دلیل جراحی یا قرار گرفتن در معرض بیهوشی افزایش نمی‌یابد.

 

بیهوشی و جراحی و تاثیراتشان بر ام اس

 

عمل جراحی

به طور کلی، در صورت عدم وجود عوارض، افراد مبتلا به ام اس که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، متوجه نمی‌شوند که این وضعیت بر وضعیت عصبی آنها تأثیر گذاشته است. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد استرس جراحی باعث تشدید بیماری ام اس می‌شود. با این وجود عفونت یا تب ممکن است علائم بیماری ام اس را تشدید کند. علاوه بر این، بیمارانی که دارای ضعف عضلانی هستند و بیش از چندین روز در رختخواب بمانند، ممکن است ریکاوری بعد از جراحی را دشوارتر طی کنند. فیزیوتراپی غالباً در این موارد مفید است و در صورت لزوم باید به محض نیاز به عمل جراحی، همانطور که توسط یک ارائه دهنده خدمات درمانی توصیه می‌شود، شروع شود.

 

بیهوشی

بیهوشی با استفاده از داروها و در طی مراحلی برای کاهش آگاهی و احساس انجام می‌شود. خطرات بیهوشی برای مبتلایان به ام اس تقریباً برابر با افرادی است که ام اس ندارند. استثنائات این امر در درجه اول شامل درصد کمی از افراد مبتلا به ام اس پیشرفنه است که ممکن است دارای مشکلات تنفسی باشند که آنها را در معرض خطر بیشتری برای عوارض قرار می‌دهد.

 

چهار دسته گسترده بیهوشی به بیماران داده می‌شود:

 

  • بیهوشی عمومی – داروهایی که شما را در حالت خواب (ناخودآگاه) قرار می‌دهند تا آگاهی و احساس شما را کاهش دهند و همچنین حافظه تان را مسدود کنند.
  • بی حسی منطقه‌ای – داروهایی که برای مسدود کردن احساس در ناحیه خاصی از بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند، در اطراف یک عصب منفرد یا شبکه اعصاب تزریق می‌شوند، مانند بی حسی اپیدورال، که در مایع نخاعی تزریق می‌شود تا بدن از کمر بیی حس شود.
  • بی حسی موضعی – داروهایی که برای کاهش احساس در قسمت خاصی از بدن استفاده می‌شوند، مانند اطراف دندان برای یک فرآیند دندانپزشکی
  • آرام بخش آگاهی – داروهایی که سطح هوشیاری شما را کاهش می‌دهد تا درد و ناراحتی را به حداقل برسانید

 

خطرات در بین زنان مبتلا به ام اس در هنگام زایمان

تمام اشکال بیهوشی برای زنان مبتلا به ام اس بی‌خطر است. مدیریت بیهوشی نیازی به تنظیم خاصی ندارد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، مطلب جامع بارداری در ام اس را مشاهده کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

 

۳+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید