ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

مطالعه جدید چاقی را با از دست دادن سلول های عصبی مرتبط می‌داند

محققان دانشگاه جان‌هاپکینز که بخشی از آن نوسط انجمن ملی ام اس آمریکا تامین می‌گردد، گزارش دادند که سرعت از دست دادن بافت عصب بینایی در افراد مبتلا به ام اس که دچار چاقی بودند، نسبت به افرادی که وزن طبیعی داشتند بیشتر بود. این مطالعه ۵۱۳ نفر مبتلا به ام اس را در حدود چهار سال مورد بررسی قرار داد. نویسندگان پیشنهاد می‌کنند (درصورت تایید)، این مطالعه ارتباط بین یکی از فاکتورهای سلامت (وزن بدن) و پیشرفت ام اس را نشان می‌دهد. این امر از این فرضیه حمایت می‌کند که کاهش وزن می‌تواند به بهبود روند بیماری ام اس کمک کند.

 

مطالعه جدید چاقی را با از دست دادن سلول های عصبی مرتبط می داند

 

  • توموگرافی انسجام نوری (OCT) به طور گسترده به عنوان یک ابزار تحقیقاتی جهت تشخیص و ردیابی آسیب‌هایی که در اعصاب پشت چشم ایجاد می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسکن OCT با یک دستگاه کوچک انجام می‌شود که می‌تواند در یک اتاق معاینه قرار بگیرد، نسبتاً ارزان، بدون درد و قابل تحمل (کم یا بی عارضه) است.
  • این تیم قبلاً نشان داده است که میزان ضخامت بافتی که در OCT در افراد مبتلا به ام اس دیده می‌شود با اطمینان می‌تواند سلامت کلی مغز و از دست دادن عصب را منعکس کند. این امر می‌گوید که شاید OCT بتواند زمینه پیشرفت بیماری را نشان دهد.
  • در این مطالعه، از دست دادن بافت در یک لایه عصبی خاص در قسمت پشت چشم به نام سلول گانگلیونی و لایه داخلی پلکسی فرم، در افرادی که در ابتدای مطالعه دچار چاقی بودند، تسریع شد (چاقی، داشتن شاخص توده بدنی ۳۰ یا بالاتر تعریف شده است).
  • این مطالعه شواهد مهمی را به یافته‌های قبلی اضافه می‌کند، که چاقی باعث بدتر شدن نتایج برای افراد مبتلا به ام اس می‌گردد. فهم بیشتر ارتباط بین چاقی و سلامت سیستم عصبی همچنین ممکن است پیامدهایی را برای افراد با سایر نگرانی‌های مرتبط با سلامتی داشته باشد.
  • چاقی یک عامل خطر قابل تغییر محسوب می‌شود – برای اطلاعات بیشتر درمورد تغذیه سالم و کنترل وزن خود می‌توانید مطلب ورزش یا فعالیت بدنی در ام اس یا تغذیه در ام اس را مشاهده کنید.

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۲۳ آوریل ۲۰۲۰

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید