ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کشف مولکولی مهم برای ترمیم میلین در مطالعه‌ای روی موش

محققان مرکز تحقیقات پیشرفته علوم اعصاب در دانشگاه شهری نیویورک و همکارانشان در نقاط مختلف دنیا، مولکولی را به نام ده-یازده جابجایی ۱ (TET1) مشخص کردند که در سلول‌های سازنده میلین فعال هستند، به ویژه پس از آسیب، و برای ترمیم میلین بسیار مهم هستند. میلین ماده ای است که رشته های عصبی را احاطه کرده و در ام اس مورد هجوم پاسخ غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن می‌گردد. در موش های مسن تر – یا در موش‌های جوان با ژنتیک اصلاح شده – سطح TET1 کاهش یافته و تشکیل میلین دچار مشکل می‌گردد. اخیراً پیری به عنوان یکی از عواملی که می‌تواند ترمیم طبیعی میلین در افراد مبتلا به ام اس را محدود کند شناخته شده است.

 

 

این تیم در حال مطالعه بیشتر روی TET1 است تا تعیین کند آیا استراتژی های درمانی با هدف گیری این مولکول می‌تواند به بازیابی عملکرد از دست رفته بخاطر بالا رفتن سن، یا ام اس و سایر بیماری ها کمک کند یا خیر. بودجه این مطالعه تا حدی توسط انجمن ملی ام اس آمریکا و از طریق بورس تحصیلی تحقیقاتی تأمین می‌شود.

 

ادامه مطلب را در وبسایت دانشگاه نیویورک سیتی و به زبان انگلیسی بخوانید

 

مقاله “DNA هیدروکسی با واسطه TET1، ترمیم میلین در موش های بالغ را تنظیم می‌کند“، نوشته دکتر سارا مویون، دکتر ربکا فراولی، دکتر دیمین مارچال، دکتر دنیس هوانگ، دکتر کتی مارشال-فلپس، دکتر لینده کگل، دکتر سنیوا بستراند، دکتر بوگوسلاوا سادوفسکی، دکتر یونگ هوی جیانگ، دکتر دیوید لیونز، دکتر ویبکه موبیوس و دکتر پاتریزیا کاساچیا، در نشریه ارتباطات طبیعت و در ۷ ژوئن منتشر شد.

 

درباره بیماری ام اس

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۸ ژوئن ۲۰۲۱

۵+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید