ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

برخی از سلول‌های مغزی در بیماری ام اس آسیب‌پذیرتر هستند

تحقیقات جدید که در آن از بافت‌های بانک بافت جامعه‌ی ام اس (MS Society Tissue Bank) استفاده شده، نشان داده است که سلول‌های معروف به نورون‌های پروژکشن (Projection Neurons) در بیماری ام اس توسط سلول‌های ایمنی بدن  آسیب می‌بینند.

 

این نتایج به ما درباره آنچه در مغز در ام اس اتفاق می‌افتد اطلاعات بیشتری می‌دهد و به طور بالقوه می‌تواند منجر به درمان‌های هدفمندتری برای افراد مبتلا به بیماری ام اس شود.

 

تحقیقات نشان می‌دهد برخی از سلول‌های مغزی در بیماری ام اس بیشتر آسیب پذیر هستند

 

نتایج این تخقیق چه بود؟

دکتر لوکاس شیرمر، سرپرست تحقیقات این پروژه از دانشگاه‌ هایدلبرگ در این باره گفت:

 

“ما با استفاده از تکنیک جدیدی به نام (single nuclei RNA sequencing) توالی تک هسته‌ای RNA، می‌توانیم ترکیب ژنتیکی سلول‌های مغزی را مطالعه کنیم تا درک کنیم که چرا برخی از سلول‌ها ممکن است بیشتر از سایرین در معرض آسیب در ام اس باشند.”

 

این تیم دریافتند که این نورون‌های پروژکشن (Projection Neurons) در افراد مبتلا به ام اس نسبت به افرادی که به این بیماری مبتلا نیستند آسیب‌پذیری بیشتری دارند.

 

این تحقیق چگونه به بیماران ام اس کمک میکند؟

شناخت بیشتر در مورد سلول‌های درگیر می‌تواند به ما کمک کند تا درمان‌های هدفمند تری را برای این بیماری پیدا کنیم.

 

دکتر سورل بیکلی، رئیس تحقیقات زیست پزشکی انجمن ام اس بریتانیا گفت:

 

“این تحقیق از نمونه‌هایی از بانک بافت جامعه‌ی ام اس بریتانیا استفاده کرده است، که در پیشبرد درک بیماری ام اس بسیار حیاتی است. این نتایج جدید نشان می‌دهد که پیشرفت‌های فن‌آوری تا چه اندازه می‌تواند در تحقیق بر روی بافت‌های انسانی به ما کمک کند.

 

“افراد زیادی با بیماری ام اس و مشکلات آن مبارزه می‌کنند، اکنون اولویت ما یافتن روش‌های درمانی هدفمند برای کاهش سرعت یا متوقف کردن بیماری ام اس برای همه است.”

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۱۸ جولای ۲۰۱۹

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید