ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

مزایای تمرین با تردمیل در اتاق خنک در بیماران ام اس

در یک مطالعه کوچک در دانشگاه نیوفاندلند، شامل هشت نفر مبتلا به ام اس که از ابزار کمکی برای پیاده‌روی استفاده می‌کردند، تمرین با تردمیل در اتاق خنک، توان پیاده روی، خستگی، تناسب اندام و کیفیت زندگی آن ها را بهبود بخشید. مطالعات بیشتری برای تأیید ایمنی و اثربخشی این استراتژی برای بهبود علائم در افراد دارای نقص تحرک لازم است.

 

مطالعه کوچک مزایای تمرین با تردمیل در اتاق خنک در بیماران ام اس دارای اختلال در راه رفتن را نشان میدهد

 

  • مزایای این تمرین تا سه ماه در ۷ نفر از شرکت‌کنندگان حفظ شد. در افرادی که تناسب اندام آنها بعد از تمرین بهبود یافت، افزایش پروتئین درگیر در محافظت از عصب (فاکتور عصبی ناشی از مغز) و کاهش یک پروتئین پیام دهنده ایمنی مرتبط با التهاب (اینترلوکین ۶) مشاهده شد.

 

  • جلسات تمرینی ۴۰ دقیقه به طول انجامید، هفته‌ای سه بار به مدت ۱۰ هفته در اتاقی که با دمای ۱۶ درجه سانتیگراد (۶۱ درجه فارنهایت) خنک شده بود (برای خنثی کردن علائمی که می‌تواند با افزایش گرمای بدن بوجود بیاید). شدت و سرعت به تدریج افزایش یافت، تا حد تحمل. در صورت لزوم پشتیبانی فیزیکی به افراد دارای اختلالات شدید پیاده روی ارائه شد.

 

  • یک مطالعه بزرگتر با بودجه انجمن ام اس کانادا در ۷۰ نفر مبتلا به بیماری ام اس انجام شده است. این مطالعه با هدف مقایسه تمرینات تردمیل با شدت کم در اتاق خنک شده و اندازه‌گیری تأثیرات در سرعت پیاده روی و در سایر عوامل مانند افسردگی، مسائل شناختی و نتایج تصویربرداری از ترمیم مغز انجام شد.

 

اگر در مورد بیماری ام اس آگاهی کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید، به طور کلی ورزش می‌تواند بر علائم بیماری تاثیر داشته باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه نیز می‌توانید با مطلب ورزش یا فعالیت بدنی و ام اس اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۳ فوریه ۲۰۲۰

۱+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید