ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

پژوهشی که نشان می دهد میلین اضافی به قسمت اشتباه عصب می رود

محققان مرکز تحقیقات ام اس ادینبورگ دریافته‌اند که میلین اضافی می‌تواند به قسمت اشتباه عصب منتقل شود، بینشی مهم برای درمان بیماری ام اس

 

در این پژوهش پروفسور دیوید لیونز و تیمش اتفاقاتی که حین تولید میلین بیشتر از نیاز رشته‌های عصبی، توسط سلول‌های سازنده ی میلین (معروف به الیگودندروسیت‌ها)، در ماهی‌های گورخری و موش‌ها می‌افتد را بررسی کردند.

 

تحقیقات جدید نشان می دهد که میلین بیش از حد به قسمت اشتباه عصب می رود

 

بیش از یک خبر خوب در مورد بیماری ام اس؟

پروفسور لیونز، محقق ام اس در دانشگاه ادینبورگ و نویسنده اصلی گفت: ” وقتی که فهمیدیم الیگودندروسیت‌ها و میلین بیشتری نسبت به احتیاج رشته‌های عصبی موجود بود، میلین اضافی به قسمت اشتباه عصب ارسال میشد، شگفت زده شدیم.”

 

این  که میلین اضافی در نهایت کجا میرود بسیار مهم است، زیرا درمان‌های ام اس اغلب شامل افزایش تولید میلین برای ترمیم آسیب رشته‌های عصبی است.

 

چگونه این امر می‌تواند بر روی درمان‌های آینده تأثیر بگذارد؟

پروفسور لیونز ادامه داد: یکی از اهداف اصلی در تحقیقات ام اس، توسعه روش‌های درمانی برای افزایش تعداد الیگودندروسیت‌ها و بهبود تولید میلین است. بنابراین برای مطالعات آینده مهم است که به بررسی عواقب این میلین اضافی بر سلامتی و عملکرد سیستم عصبی بپردازیم.”

 

دکتر دیوید شلی، مدیر ارتباطات تحقیقاتی انجمن ام اس بریتانیا گفت: “ما واقعاً از حمایت از کار استاد لیون هیجان زده ایم. افراد زیادی در بریتانیا با بیماری ام اس زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها هنوز هیچ روش درمانی ندارند.

 

وی در ادامه گفت: “یافتن روش‌های درمانی برای ترمیم میلین یکی از اولویت‌های اصلی تحقیق ما است. بینش‌هایی از این دست واقعاً با ارزش هستند و ما را یک گام به توسعه درمان‌های بی خطر و مؤثر برای متوقف کردن بیماری ام اس می‌برد.”

 

تخقیقات بیشتری لازم است

اگرچه این تحقیق بیشتر در مورد ترمیم میلین در یک مدل حیوانی است، تحقیقات آینده باید بررسی کند که آیا میلین اضافی نحوه عملکرد سیستم عصبی را تغییر می‌دهد و آیا نتایج برای انسان نیز صادق است.

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.

۱۰ آپریل ۲۰۱۸

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید