ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

درمان شبیه سازی پتانسیل عمل (APS Therapy)

شبیه سازی پتانسیل عمل APS یک روش درمانی مکمل است که برخی از افراد از آن به عنوان درمانی برای درد در ام اس استفاده می‌کنند. این درمان در برخی از مراکز درمانی ام اس در بریتانیا انجام می‌شود.

 

درمان شبیه سازی پتانسیل عمل (APS Therapy)

 

درمان شبیه سازی پتانسیل عمل APS چیست؟

شبیه سازی پتانسیل عمل یک روش درمانی مکمل است که برخی از افراد از آن به عنوان درمانی برای درد در ام اس استفاده می‌کنند. این درمان در برخی از مراکز درمانی ام اس در بریتانیا انجام می‌شود.

 

درمان پتانسیل عمل چگونه تاثیر می‌گذارد؟

پتانسیل عمل اصطلاحی است که برای توصیف لحظه ای از انتقال سیگنال‌ها – ذرات ممتد الکتریسیته – در امتداد اعصاب و ارسال پیام به قسمت‌های مختلف بدن شما، استفاده می‌شود. جریان الکتریکی مورد استفاده در درمان APS با بازآفرینی (شبیه‌سازی) این سیگنال‌ها موچب تسکین درد می‌شود.

 

درمان شبیه سازی پتانسیل عمل شامل اتصال الکترود (پچ‌های چسبان کوچک) به پوست شما است که جریان‌های الکتریکی بسیار کم را از طریق بدن شما منتقل می‌کند. محل قرارگیری الکترودها بستگی به ناحیه‌ای از بدن دارد که در آنجا احساس درد دارید. الکترودها به یک دستگاه کوچک متصل می‌شوند. درمان معمولاً حدوداً ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و طی زمانی الکترودها جریان‌های الکتریکی را می‌رسانند، می‌توانید در کنار دستگاه بنشینید. این روش درمانی ضرری ندارد و به نظر بی‌خطر است.

 

شما معمولاً برای شش هفته اول درمان، دو تا سه جلسه در هفته باید این فرآیند را انجام دهید. پس از این شش هفته، ادامه درمان برای حفظ تسکین درد لازم است، البته تعداد جلسات در هفته معمولاً کاهش می‌یابد (مثلاً هفته ای یک بار)، بسته به اینکه ماندگاری تأثیرات برای شما چه مدت باشد.

 

این درمان چگونه به بیماران ام اس کمک می‌کند؟

به صورت غیر رسمی، برخی افراد می‌گویند که این امر به تسکین درد در آنها کمک می‌کند، اما این روش درمانی یک درمان موثر برای همه نیست. برخی از افراد همچنین از پیشرفت در کیفیت خواب، خستگی، سفتی عضلات و اسپاسم، تحرک و خلق و خوی گزارش داده‌اند.

 

برخی از تجربیات شخصی افراد بعد از استفاده از این روش درمانی:

 

درمان APS به مشکل نورالژی تریژمینال من بسیار کمک کرده است. نمی‌توانم توصیف کنم که چقدر خوب است که آن درد را تسکین داده‌ام. این روش درمانی شگفت‌انگیز است. می‌توانم دندان‌هایم را مسواک بزنم، می‌توانم آنچه را که می‌خواهم بخورم. دردی را که تقریباً در تمام مدت وجود داشت، اکنون مدت طولانی است که احساس نمی‌کنم.

 

– کتی، فرد مبتلا به ام اس

 

دلیل اینکه من درمان APS را انجام می‌دهم این است که من تمام حس‌های پاهای خود را از دست می‌دادم. اکنون در آنها حس گزگز و سوزن سوزن شدن دارم. صادقانه بگویم این یک کمک خدادادی بود. انجام این کار امروز به این معنی است که من قادر خواهم بود دوباره پاهایم را حس کنم و دیگر به اندازه قبل زمین نخورم.

 

– سو، فرد مبتلا به ام اس

 

من متوجه شده ام که انجام دو بار در هفته این روش درمانی به من در رفع خستگی کمک می‌کند. وقتی که من درمان APS انجام می‌دهم انرژی بیشتری دارم. اگر یک روز از درمان را از دست بدهم واقعاً متوجه آن می‌شوم چون دوباره آن خستگی باز می‌گردد. این روش درمانی همچنین به کاهش گزگز ​​و سوزن سوزن شدن در سمت راست من نیز کمک می‌کند. این حالات شروع به انتقال به پای چپ من نیز کرده بودند اما به نظر می‌رسد که فروکش کرده‌اند و خیلی اکنون بهتر شده‌ام. بعضی اوقات اصلاً آن حالات را ندارم.

 

– جیمز، فرد مبتلا به ام اس

 

آیا این روش درمانی عوارض جانبی دارد؟

اگر در هنگام انجام درمان APS مایعات کافی ننوشید، ممکن است دچار سردرد شوید. توصیه می‌شود در طول دوره درمان روزانه حدود ۱.۵ لیتر آب بنوشید (یعنی هر روز، نه فقط در روزهایی که در حال انجام این درمان هستید) تا مطمئن شوید که بدن شما به درستی آبرسانی شده است.

 

APS برای چه کسی مناسب است؟

درمان شبیه سازی پتانسیل عمل برای افرادی که دچار درد عصبی و درد اسکلتی عضلانی هستند مناسب است.

 

در حالت ایده آل، شما باید قادر به نوشیدن ۱.۵ لیتر آبی که نوشیدنش در دوره درمان APS آب توصیه شده است، باشید .

 

انجام این روش درمانی در افرادی که صرع یا سرطان فعال دارند، باردار هستند و یا دارای اختلالات در ضربان قلب هستند، توصیه نمی‌شود. همچنین اگر در سه ماه گذشته دچار سکته مغزی، سکته قلبی، ترومبوز عمیق ورید یا آمبولی ریوی شده‌اید، انجام این روش درمانی برای شما توصیه نمی‌شود.

 

 

منبع:

www.mstrust.org.uk

۲+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید