ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

سرنخ‌های جدید برای متوقف کردن پیشرفت ام اس

مایع نخاعی مبتلایان به ام اس پیشرونده به طرز چشمگیری توانایی سلول‌های عصبی جدا شده در ظروف آزمایشگاهی را برای تولید انرژی مهار می‌کند.

 

مطالعات حاکی از سرنخ های جدیدی برای متوقف کردن پیشرفت ام اس هستند

 

محققان نیویورک گزارش دادند که مایع نخاعی مبتلایان به ام اس پیشرونده به طرز چشمگیری توانایی سلول‌های عصبی جدا شده در ظروف آزمایشگاهی را برای تولید انرژی مهار می‌کند، در حالی که در مایع نخاعی افرادی که مبتلا به ام اس عود کننده و بهبود یابنده هستند اینطور نیست. تحقیقات بیشتر نشان داد که مایع نخاعی افرادی که مبتلا به ام اس پیشرونده هستند، میزان مولکول‌های لیپیدی معروف به سرامیدها را افزایش داده است و قرار گرفتن سلول‌های عصبی در معرض سرامیدها به تنهایی باعث کاهش توانایی آنها در جذب گلوکز و ایجاد انرژی می‌شود. این موضوع جزئیات مهمی را به شواهد در حال رشد اضافه می‌کند که نیروگاه‌های ریز سلول‌های عصبی به نام میتوکندری‌ها، در دوره پیشرونده ام اس در عملکردشان نقص دارند.

 

این تیم قصد دارد این یافته‌ها را در تعداد بیشتری از افراد تأیید کند و بررسی کند که آیا ناتوانی سلول‌های عصبی در تولید انرژی باعث از بین رفتن سلول‌های عصبی در ام اس و در نتیجه پیشرفت این بیماری می‌شود یا خیر. آنها همچنین در حال بررسی استراتژی‌هایی برای متوقف کردن این نقص انرژی برای نجات سلول‌های عصبی هستند.

 

این تحقیق توسط (Congressionally Directed Medical Research Programs (CDMRP و برنامه MS Research در دپارتمان دفاع پشتیبانی شد.

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۱۹ جولای ۲۰۱۹

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید