ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

مزایای درمان های ام اس در کاهش خطر عود و ناتوانی در یک پژوهش بزرگ تایید شد

محققان در پژوهشی طولانی مدت مزایای مثبت درمان‌های تعدیل کننده بیماری در کاهش خطر عود و ناتوانی را تایید کردند.

 

یک مطالعه مشاهده ای بزرگ، مزایای طولانی مدت درمان های ام اس را برای کاهش عود و خطر ناتوانی تأیید می کند

 

یک تیم بین‌المللی از محققان، نتایج یک مطالعه مشاهده‌ای بر روی بیش از ۱۴۰۰۰ فرد مبتلا به ام اس عود کننده و بهبود یابنده گزارش داده اند، که به عنوان بخشی از رجیستری مبتنی بر ام اس تا ۱۵ سال در مراکز پزشکی و کشورهای مختلف دنبال می‌شدند. آنها گزارش‌های قبلی را تأیید کردند که می‌گفتند قرار گرفتن طولانی مدت تحت درمان های اصلاح کننده بیماری، عود (حمله) را کاهش می‌دهد و همچنین از وخیم‌تر شدن ناتوانی جلوگیری می‌کند.

 

  • این تیم نتایج افراد ثبت نام شده را در دوره‌های زمانی معین که بیماران تحت درمان با داروهای اصلاح کننده بیماری بودند و دوره‌های عدم دریافت درمان بررسی کرد (عمدتاً اینترفرون‌ها و گلاتیرامر استات‌ها، نه درمان هایی که اخیراً به دسترسی عمومی رسیده‌اند).
  • با استفاده از روش‌های آماری پیچیده، آنها گزارش دادند که در طول دوره‌های درمان، افراد نسبت به دوره‌های عدم دریافت درمان به طور قابل توجهی کمتر دچار عود و بدتر شدن ناتوانی می‌شوند. افرادی که در اوایل دوره ام اس تحت درمان قرار گرفتند، احتمال بالاتری در تجربه بازگشت برخی از ناتوانی‌های انباشته شده را دارند. در طول ۱۵ سال، افرادی که درمان را ادامه دادند ۴۰٪ عود و ۶۷٪ خطر نیاز به کمک برای راه رفتن را کاهش دادند.
  • مطالعات مشاهده‌ای مانند این مورد نمی‌تواند جای آزمایش‌های بالینی تصادفی و کنترل شده را بگیرند، اما در عوض می‌توانند با دنبال کردن نتایج در تعداد بسیار زیادی از افراد در طول زمان، شواهد واقعی از اثرات درمانی را ارائه دهند.

 

مقاله “تأثیر درمان اصلاح کننده بیماری بر ناتوانی در بیماری مولتیپل اسکلروزیس عود کننده-بهبود یابنده طی ۱۵ سال”، نوشته دکتر توماس کالینشیک (از دانشگاه ملبورن) و افراد زیاد دیگر از طرف گروه MS Base Study، در تاریخ ۲۸ دسامبر سال ۲۰۲۰ به صورت آنلاین در نشریه آکادمی عصب شناسی آمریکا منتشر شد.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۷ ژانویه ۲۰۲۱

۴+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید