ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

تزریق در مدت زمان کمتر برای اوکرلیزوماب

آژانس داروهای اروپا (EMA) برای افرادی که از اکرلیزوماب (اکرووس) استفاده می‌کنند، امکان تزریق در زمان کوتاه (۲ ساعت) را تأیید کرد. دستورالعمل جدید برای کسانی که به ام اس عود کننده و ام اس پیشرونده اولیه مبتلا بوده و از اکرلیزوماب استفاده می کنند، اعمال می شود.

 

افرادی که از اکرلیزوماب استفاده می‌کنند، همچنان دو بار در سال تزریق خواهند داشت، اما مدت زمان تزریق حالا به جای سه ساعت و نیم به دو ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

 

این تصمیم EMA براساس مطالعه “ENSEMBLE PLUS” گرفته شد، که در آن بیش از ۵۰۰ نفر از افرادی که از اوکرلیزوماب استفاده می‌کردند، شرکت کردند. این مطالعه نشان داد که یک تفاوت محسوس بین افراد با تزریق دو ساعته و کسانی که تزریق سه ساعت و نیمه داشتند (مدت زمان تزریق معمول)، وجود دارد.

 

تزریق در مدت زمان کمتر برای اوکرلیزوماب

 

 اوکرلیزوماب (اکرووس) چیست؟

اوکرلیزوماب اولین درمان تعدیل کننده بیماری (DMT) است که می‌تواند ام اس عود کننده و ام اس پیشرونده اولیه را درمان کند. از اوایل سال ۲۰۲۰ استفاده از این دارو برای درمان ام اس عود کننده و ام اس پیشرونده اولیه در تمامی کشورهای بریتانیا توسط سازمان بهداشت بریتانیا (NHS) تایید شد. اطلاعات کامل در مورد داروی اوکرلیزوماب را در این صفحه مشاهده کنید.

 

تزریق اوکرلیزوماب در بیمارستان انجام می‌شود. بعد از تزریق شما به مدت ۱ ساعت تحت نظر قرار خواهید گرفت.

 

آیا می‌توانم در شرایط همه گیری کروناویروس از اوکرلیزوماب استفاده کنم؟

اوکرلیزوماب (اکرووس) یک درمان بسیار مؤثر برای ام اس است اما در کنار آن می‌تواند خطر ابتلا به عفونت ویروسی را به میزان متوسط ​​افزایش دهد. با توجه به خطر ابتلا به COVID-19 در حال حاضر، توصیه می‌شود تزریق این دارو در بخشی از بیمارستان که دارای ریسک پایین‌تر عفونت است، انجام شود.

 

در مورد ام اس عود کننده، اگر خطر محیطی شما درمورد ابتلا به COVID-19 کم باشد، متخصصان پزشکی می‌گویند استفاده از این دارو منطقی است. اگر این خطر زیاد باشد، باید با احتیاط مصرف شود.

 

در مورد ام اس پیشرونده اولیه، مصرف اکرووس تنها در صورتی توصیه می‌شود که خطر محیطی عفونت کم باشد. دلیل این امر آن است که غالباً خطر ابتلا به COVID-19 در افراد مبتلا به ام اس پیشرونده اولیه بیشتر است، مانند ناتوانی پیشرفته تر یا سایر شرایط پزشکی و همچنین ام اس.

 

خبری خوشایند برای جامعه ام اس

رئیس کمپین‌ها و روابط خارجی انجمن ام اس بریتانیا جاناتان بلیدز در این باره گفت:

“این تصمیم برای افرادی که از اوکرلیزوماب استفاده می‌کنند، بسیار خوشایند است. مدت زمان تزریق کوتاه‌تر به معنای تجربه بهتر و راحت‌تر برای هرکسی است که این درمان را انجام می‌دهد، اما در کنار آن می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت با ارزش خادمان درمانی ما شود، که می‌دانیم این امر در حال حاضر بسیار حیاتی است.

 

وی افزود:

“گرچه این خبر بی‌شک مثبت است، اما ضروری است که با توجه به شرایط حال حاضر، هرگونه تصمیم در مورد درمان ام اس در کنار راهنمایی‌های یک متخصص در حوزه کروناویروس گرفته شود. اوکرلیزوماب ممکن است به طور متوسط خطر ابتلای شما به کروناویروس را افزایش دهد، بنابراین تنها باید در مواردی که حداقل احتمال ابتلا به عفونت COVID-19 وجود دارد، تجویز شود.”

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۲۸ می‌۲۰۲۰

۱+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید