ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

افزایش امید به زندگی با مصرف داروهای DMT

داروهای بتا اینترفرون یکی از متداول‌ترین درمان‌های اصلاح کننده بیماری (DMTs) برای مبتلایان به ام اس هستند.

 

ما می‌دانیم که این داروها می‌توانند پیشرفت ناتوانی را کند کرده و تعداد عودهای افراد (حملات ام اس) را کاهش دهند. اکنون یک مطالعه طولانی مدت نشان داده است که این نوع درمان می‌تواند طول عمر را نیز بیشتر کنند.

 

تحقیقات جدید نشان می دهد که DMT ها می توانند امید به زندگی را برای مبتلایان به ام اس افزایش دهند

 

افراد مبتلا به ام اس که DMT مصرف می‌کنند، عمر طولانی‌تری دارند

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا تقریباً ۶۰۰۰ نفر مبتلا به ام اس عودکننده را بررسی کردند.

 

آنها دریافتند که افرادی که بیش از ۶ ماه از اینترفرون بتا استفاده کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که اینترفرون بتا مصرف نکرده بودند، ۳۲ درصد خطر مرگ و میر کمتری داشتند. این مقدار برای افرادی که بیش از ۳ سال از اینترفرون بتا گرفته بودند حتی پایین‌تر بود.

 

این افزایش بقا حتی در افرادی که پنج سال یا بیشتر پس از تشخیص بیماری استفاده از بتا اینترفرون‌ها را شروع کرده بودند نیز دیده میشد.

 

آیا تمام DMT‌ها امید به زندگی را بهبود می‌بخشند؟

ما می‌دانیم که متوسط ​​امید به زندگی برای افرادی که مبتلا به ام اس هستند ۵-۱۰ سال پایین تر از میانگین است.

 

این مطالعه به ما می‌گوید که بتا اینترفرون‌ها امید به زندگی را برای مبتلایان به ام اس افزایش می‌دهد. اما هنوز خیلی زود است که بگوییم مزایای بلند مدت DMT‌های جدیدتر و مؤثرتر، چقدر می‌تواند بیشتر باشد.

 

ما نیاز به دسترسی بهتر به درمان‌های مؤثر داریم

این مطالعه شواهد بیشتری درباره تأثیر مثبت DMT بر زندگی افراد مبتلا به ام اس در اختیار ما می‌گذارد، اما در حال حاضر بسیاری از افراد به درمان‌هایی که می‌تواند به آنها کمک کند دسترسی ندارند.

 

تحقیقات ما نشان داده است که در بریتانیا به طور بالقوه هزاران نفر از افرادی که مبتلا به بیماری ام اس هستند، در یک سال گذشته یا بیشتر، یک پرستار یا متخصص مغز و اعصاب را ندیده‌اند و در بین این گروه، فقط ۱۲ درصد DMT مصرف می‌کنند که می‌تواند به کاهش عود آنها، کاهش پیشرفت بیماری و حتی افزایش عمر آنها کمک کند.

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۲۱ مارس ۲۰۱۹

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید