ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ترکیبی شبیه استروژن، میلین را ترمیم می کند

ترکیبی شبیه استروژن، میلین را ترمیم می کند و تا حدی بینایی را در یک مدل موش ام اس باز می‌گرداند.

 

ترکیبی شبیه استروژن، میلین را ترمیم می کند و تا حدی بینایی را در یک مدل موش ام اس بازمی گرداند

 

تیمی از محققان در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید، گزارش دادند که درمان با ترکیبی مانند استروژن در موش‌های مبتلا به ام اس باعث ترمیم آسیب میلین (ماده ای که فیبرهای عصبی را احاطه کرده و در ام اس آسیب می بیند) شده و از الیاف عصبی در برابر آسیب محافظت می‌کند، و تا حدی عملکرد بینایی را نیز بازیابی می‌نماید. این تیم به طور خاص تأثیرات این ترکیب به نام ایندازول کلراید (IndCl) را بر روی شبکیه و عصب بینایی بررسی کردند. مشکلات بینایی در بیماری ام اس شایع است و اغلب اولین علامت بیماری است.

 

استروژن در مطالعات حیوانی نشان داده است که ترمیم میلین را افزایش می‌دهد و از مغز محافظت می‌کند، اما استروژن ها بر سیستم تولید مثل تأثیر می‌گذارند و با سرطان‌ها ارتباط دارند. درمانی مانند استروژن که به طور خاص از مغز محافظت می‌کند بدون اینکه بر سیستم تولید مثل زنان تأثیر بگذارد، هدف دانشمندان است و حتی این درمان می‌تواند در مردان نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای تعیین اینکه آیا این ترکیبات یا ترکیبات مشابه تحت آزمایش برای افراد مبتلا به ام اس ایمن و موثر است یا خیر، مطالعه بیشتر لازم است.

 

این تیم بودجه این مطالعه را از بخش ابتکار عمل سریع انجمن ملی آمریکا دریافت کرد، تا مطمئن‌ترین و موثرترین ترکیبات را برای پیشرفت در آینده و تبدیل شدن به یک درمان بالقوه برای ام اس شناسایی کند.

 

اطلاعات بیشتر از وبسایت دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید به زبان انگلیسی

نسخه کامل این مقاله به زبان انگلیسی را در وبسایت Brain Pathology بخوانید

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۵ فوریه ۲۰۲۱

۵+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید