ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

تحقیقات جهانی با هدف درک پیری و ترمیم میلین

انجمن ام اس بریتانیا برای تامین بودجه همکاری جدید بین محققان کمبریج و اسرائیل برای تحقیق در زمینه تأثیر سفت شدن مغز در ترمیم میلین با شورای بریتانیا همکاری می‌کند.

 

این یکی از هفت پروژه با محوریت تحقیقات تاثیر پیری است که به عنوان بخشی از یک ابتکار به نام BIRAX، یک برنامه ۱۰ میلیون پوندی برای حمایت از تحقیقات بریتانیا و اسرائیل تأمین می‌شود.

 

تقیقاتی با مشارکت جهانی،هدف درک پیری و ترمیم میلین

 

بررسی سفتی مغز

در این پژوهش محققین بر سلول‌های بنیادی ویژه مغز به نام سلول‌های پیش ساز الیگودندروسیت (OPC) که قادر به تولید سلول‌های سازنده میلین هستند تمرکز خواهند کرد. OPC‌ها برای ترمیم میلین مهم هستند – پوشش چربی که اعصاب ما را احاطه کرده و در ام اس آسیب میبیند.

 

اما با افزایش سن، این روند ترمیم کمتر رخ میدهد. و مغز درست مانند ماهیچه‌ها و مفاصل می‌تواند سفت شود. این باعث می‌شود که OPC‌ها توانایی تولید سلول‌های سازنده میلین را از دست بدهند.

 

این پروژه برای کمک به شناسایی این که چگونه مغز سفت شده (در اثر کهولت سن)، باعث ایجاد این تغییرات مضر در OPC‌ها میشود کمک می‌کند صورت می‌گیرد. دانستن اینکه چرا OPC‌ها توانایی تولید سلول‌های سازنده میلین را از دست می‌دهند به ما کمک می‌کند تا درک کنیم که چگونه اثرات افزایش سن را می‌توان معکوس کرد. این می‌تواند اهداف جدیدی را برای درمان ام اس ایجاد کند.

 

مقابله با چالش‌های جهانی

سفیر بریتانیا در اسرائیل، آقای نیل ویگان در این باره گفت:

“من برای انتخاب هفت پروژه جدید برای اولین فراخوان BIRAX که آخرین مرحله از برنامه تحقیقات علمی ماست هیجان زده‌ام.”

 

وی ادامه داد:

“این همکاری‌های تحقیقاتی برجسته نه تنها بریتانیا و اسرائیل را در صدر تحقیقات تاثیرات پیری در سراسر جهان قرار می‌دهند، بلکه مجدداً ارتباط تنگاتنگی را بین جوامع دانشگاهی بریتانیا و اسرائیل ایجاد می‌کنند. از طریق این همکاری‌های معنادار و پایدار، می‌توانیم با هم چالش‌های جاری جهانی را برطرف کنیم.

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۲۵ اکتبر ۲۰۱۹

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید