ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

تحقیقات جدید برای تشخیص بیماری ام اس از طریق تنفس

محققان مرکز تحقیقات بیومارکر دانشگاه‌هادرسفیلد (CeBioR) در کنفرانس MS Frontiers برنامه خود را برای یافتن راههای جدید برای تشخیص ام اس از جمله تشخیص از طریق تنفس را توضیح دادند.

 

تشخیص ام اس از طریق تنفس

 

تغییرات پنهان درام اس

هر بار که فرد نفس می‌کشد صدها ترکیب آلی فرار (VOC) را آزاد می‌کند. این VOC‌ها می‌توانند تغییرات پنهان در بدن را نشان دهند.

 

تحقیقات انجام شده وجود VOC منحصر به فرد برای بیماری ام اس را نشان می‌دهد که برخی از آنها ممکن است تغییر در باکتری‌های روده را منعکس کنند.

 

ابزاری جدید برای تشخیص ام اس

مرحله بعدی تأیید این نشانگرهای بیولوژیکی می‌تواند برای تشخیص استفاده شود. تیم تحقیقاتی در CeBioR اکنون می‌خواهند مطالعه گسترده‌ای را در رابطه با افراد مبتلا به ام اس انجام دهند.

 

محققان در حال حاضر در حال جمع آوری نمونه‌های تنفس هستند تا اطلاعات بیشتری در مورد این VOC‌ها کسب کنند. آنها VOC افراد مبتلا به MS که در مراحل مختلف ام اس زندگی می‌کنند را بررسی می‌کنند و آنها را با افراد سالم مقایسه می‌کنند تا ببینند که چه ترکیباتی فقط در MS وجود دارد.

 

علاوه بر ارائه یک روش تشخیص سریع و ارزان، این “نشانگرهای زیستی” یک روز می‌توانند به پیشرفت ام اس فرد و چگونگی پاسخ آنها به درمان کمک کنند.

 

آینده نگر – اما دلگرم کننده

دکتر سوزان کوهلهاس، مدیر تحقیقات انجمن ام اس بریتانیا در این باره گفت:

“ما اغلب می‌شنویم که مسیر تشخیص، فرآیندی فوق العاده استرس زا است.”

“تکنیک‌های مورد استفاده برای تشخیص آزاردهنده، گران و اغلب پر تحرک است، بنابراین این تحقیق می‌تواند به افرادی که از این پس به بیماری ام اس مبتلا می‌شوند کمک زیادی کند. آزمایش مایع نخاعی (LP) و حتی اسکن MRI می‌تواند یک تجربه ناراحت کننده و نگران کننده باشد که ما می‌دانیم افراد مبتلا به ام اس بسیار مشتاق هستند آن‌ها را جایگزین کنند.

“در حالی که آزمایش بیوپسی نفس ممکن است آینده نگرانه به نظر برسد، امروزه محققان ام اس در حال دستیابی به موارد باورنکردنی هستند – و این یافته‌ها بیسار دلگرم کننده‌اند.”

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۴ جولای ۲۰۱۹

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید