ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

آیا یک ربات پوشیدنی می تواند به شما در ورزش کردن کمک کند؟

واقعیت مجازی، روبات‌های پوشیدنی و تحریک مغناطیسی. فناوری‌ها در صدر ۱۳ پروژه تحقیقاتی ام اس جدیدی است که شروع آن‌ها تازه اعلام شده است.

 

هر ساله یک رقابت برای انتخاب بهترین پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه ام اس از سراسر بریتانیا برگزار می‌شود. امسال انجمن ام اس بریتانیا متعهد شده است ۱.۳ میلیون پوند برای سرمایه گذاری ۱۳ پروژه تحقیقاتی هیجان انگیز جدید جمع آوری کند.

 

این پروژه‌ها شامل تحقیق در مورد پیشرفت بیماری ام اس و مطالعات در مورد فناوری‌های جدید برای مدیریت علائم بیماری ام اس است.

 

آیا یک ربات پوشیدنی می تواند به شما در ورزش کردن کمک کند؟

 

استفاده از فناوری برای مدیریت علائم بیماری ام اس

ما می‌دانیم که ورزش چقدر حیاتی است. این امر علائم ام اس مانند خستگی، مشکلات تعادل و درد را بهبود می‌بخشد. و خطر ابتلا به شرایط مهلک مانند بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. اما ورزش برای بعضی از افراد مبتلا به ام اس دشوار است، به ویژه اگر ام اس پیشرفته‌تر داشته باشند.

 

دکتر سیوا نیر از بیمارستان رویال‌ هالامشایر و ایمی واکر از دانشگاه گلاسکو کالدونیایی در تلاش هستند تا ورزش را امری در دسترس‌تر کنند. پروژه‌های آنها به بررسی چگونگی استفاده از روبات‌های پوشیدنی یا بازی‌های واقعیت مجازی می‌پردازد – حتی اگر از صندلی چرخدار (ویلچر) استفاده می‌کنید یا استفاده از بازوها و دست‌هایتان برایتان سخت است.

 

و دکتر رابرت دینین از دانشگاه ناتینگهام در مورد روش جدیدی برای بهبود علائم شناختی تحقیق خواهد کرد. این روش با نام تحریک آنی متناوب تتا، از یک دستگاه مغناطیسی که در کنار سر شما قرار می‌گیرد، برای فعال‌سازی نواحی خاص مغز استفاده می‌کند.

 

به دست آوردن نتایج مطلوب در مورد پیشرفت ام اس

محققان همچنین تلاش خواهند کرد تا پیشرفت ام اس را کند یا متوقف کنند. پروژه‌ها در سه زمینه برای متوقف کردن بیماری ام اس متمرکز می‌شوند، از جمله:

 

  • اینکه آیا پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز (HSCT) ممکن است با استفاده از شیمی درمانی باعث آسیب به اعصاب شود.
  • نقش نوعی سلول ایمنی به نام مونوسیت‌ها در ترمیم میلین چیست.
  • چگونه سلولهای سازنده میلین با سلولهای عصبی ارتباط برقرار می‌کنند و اینکه آیا این توانایی آنها در محافظت از اعصاب در برابر آسیب موثر است یا خیر.

 

شرکت دادن افراد مبتلا به ام اس

دانشمندان مجرب و افراد مبتلا به ام اس، پروژه‌هایی با بالاترین کیفیت علمی و بهترین فرصت برای ایجاد تفاوت در زندگی افراد مبتلا به ام اس را انتخاب می‌کنند.

 

مدیر تحقیقات انجمن ام اس بریتانیا، دکتر سوزان کوهلهاس، گفت:

“بیش از صدهزار نفر با بیماری ام اس در انگلستان زندگی می‌کنند و برای بسیاری از افراد که با اشکال پیشرونده از بیماری زندگی می‌کنند، هیچ درمانی در دسترس نیست. ما اعتقاد داریم که می‌توانیم ام اس را متوقف کنیم، و تا آن زمان ما باید روشهای جدید و خلاقانه ای را برای کمک به همه افراد در این بیماری پیدا کنیم.

 

“ما در این پروژه‌ها سرمایه گذاری می‌کنیم زیرا آنها این توانایی را دارند که به طور قابل‌توجهی کیفیت زندگی را برای همه افرادی که مبتلا به ام اس هستند، بهبود بخشند و در نهایت به ما کمک کنند تا سریعتر ام اس را متوقف کنیم.”

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۳ دسامبر ۲۰۱۹

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید