ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

یک تحقیق ایتالیایی با موضوع ام اس و کروناویروس

محققان ایتالیایی نتایجی را منتشر کردند که نشان می‌دهد ۲۲۳ نفر از ۲۳۲ نفر (۹۶%) از افراد مبتلا به ام اس که برایشان تشخیص قطعی ابتلا به کروناویروس داده شده بود و یا مشکوک به ابتلا به این عفونت بودند، علائم خفیفی را از خود نشان دادند.

 

یک تحقیق ایتالیایی با موضوع ام اس و کروناویروس

 

۵۷ نفر از ۲۳۲ نفری که مشکوک به ابتلا به کروناویروس بودند، ابتلایشان به این عفونت با یک آزمایش ثابت شد. درمیان ۵۷ نفر مبتلای تایید شده:

 

  • ۴ نفر (۲% از افراد مورد مطالعه) علائم شدید داشتند.
  • ۶ نفر (۳%) در شرایط بحرانی بودند.
  • از ۶ نفری که در شرایط بحرانی بودند ۱ نفر بهبود یافت و ۵ نفر جان باختند.

 

این نتایج هنوز بسیار خام هستند و بررسی دقیقی روی آنها انجام نگرفته است. اما می‌توان نتیجه گرفت که ادامه درمان‌های تعدیل کننده بیماری ام اس (داروهای خوراکی و تزریقی) و محافظت با ماسک و شیلد و رعایت نکات بهداشتی، رویکرد مناسب برای افراد مبتلا به ام اس در شرایط همه‌گیری کرونا است.

 

یک تحقیق ام اس جهانی در زمینه تلاش برای درک COVID-19

بسیاری از سازمان‌های ام اس در سراسر جهان نیز داده‌هایی را در مورد چگونگی تحت تأثیر قرار گرفتن افراد مبتلا به ام اس در همه‌گیری ویروس کرونا جمع آوری می‌کنند.

 

فدراسیون بین المللی مولتیپل اسکلروزیس (MSIF) برای جمع آوری این اطلاعات از ابتکار “به اشتراک گذاری داده‌ها از سراسر جهان” پشتیبانی می‌کند. این کار می‌تواند تصویر بهتری از چگونگی تأثیر این همه‌گیری در جامعه ام اس در سراسر جهان ایجاد کند.

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۱ می‌۲۰۲۰

۱+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید