ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

باکتری‌های روده، بینش جدید در درمان التهاب مغز

محققان با دستورالعمل‌هایی از باکتری‌های روده، زیرمجموعه‌ای از سلول‌های مغزی را کشف کردند که با التهاب مقابله می‌کنند.

 

محققان با دستورالعمل هایی از باکتری های روده، زیرمجموعه ای از سلول های مغزی را کشف کردند که با التهاب مقابله می کنند

 

یک تیم بین‌المللی از محققان به سرپرستی محققان بیمارستان زنان و هاروارد بریگهام گزارش کرده‌اند که زیرمجموعه‌ای از سلول‌های مغزی (آستروسیت‌ها) ممکن است توسط باکتری‌های روده (میکروبیوم) هدایت شوند تا التهاب مغز را تسکین دهند، از جمله التهاب ایجاد شده در بیماری ام اس. کشف نحوه استفاده از این فعالیت مفید ممکن است منجر به رویکردهای درمانی جدیدی برای ام اس شود، از جمله درمان با پروبیوتیک‌هایی برای تغییر تعادل باکتری‌های روده.

 

  • آستروسیت ها به مقدار زیادی در مغز و نخاع وجود دارند و علاوه بر اینکه از سلول‌های دیگر مغز پشتیبانی مفیدی دارند، همچنین قادر به تقویت التهاب و تخریب اعصاب نیز هستند.
  • این تیم اکنون گزارش داده است که یک زیرمجموعه خاص از آستروسیت ها می‌توانند التهاب مغز را بر اساس سیگنال‌های تنظیم شده توسط باکتری های ساکن در روده خاموش کنند.
  • آنها از ابزارهای پیشرفته تجزیه و تحلیل ژن و پروتئین برای شناسایی این زیر مجموعه آستروسیت ها (معروف به LAMP1 +TRAIL+)، که نزدیک به غشای محاصره کننده مغز (مننژ) قرار دارند، استفاده کردند. ویژگی‌های این زیرمجموعه آنها را قادر می‌سازد پروتئین هایی را از بین ببرند که می‌توانند سلول های T ایمنی که التهاب را تقویت می‌کنند از بین ببرند. در کارهای بعدی مشخص شد که پروتئین‌های آنها توسط یک پیام رسان ایمنی (اینترفرون گاما) تنظیم می‌شود که توسط باکتری های روده آموزش داده می‌شود.
  • تحقیقات بیشتر در مورد درک مکانیسم‌های محرک عملکرد ضد التهابی بالقوه مفید این آستروسیت ها می‌تواند ایجاد رویکردهای درمانی جدیدی را برای مبارزه با ام اس امکان پذیر کند، مانند پروبیوتیک های سفارشی شده جهت شروع کردن فعالیت ضدالتهابی.
  • این تیم همچنین دریافته است که برخی تومورهای مغزی از همین مسیر بیولوژیکی برای جلوگیری از تخریب توسط پاسخ های ایمنی بدن استفاده می‌کنند، بنابراین این کار همچنین ممکن است به درمان‌های جدیدی برای جلوگیری از آن تومورها منجر شود.
  • بودجه این تحقیق توسط NIH، انجمن ملی ام اس آمریکا، اتحادیه بین المللی ام اس پیشرونده و از طریق جایزه شبکه تحقیقاتی مشترک به پروفسور فرانسیسکو کوئینتانا و سایر بنیان گذاران تأمین شد.

 

دکتر کوئینتانا گفت: “این یک مکانیسم بسیار نادر و جدید است که روده از طریق آن التهاب مغز را کنترل می‌کند. ما لیستی از جمعیت‌های دیگر آستروسیت ها داریم و در حال کار هستیم تا ببینیم چگونه فلور روده می‌تواند آنها را کنترل کند.”

 

مقاله “سلول های IFN- + LAMP1 + TRAIL + با مجوز روده آستروسیت های ضد التهابی را هدایت می‌کنند”، نوشته دکتر لیلیانا سانمارکو، دکتر مایکل ویلر، پروفسور فرانسیسکو کوئینتانا (از بیمارستان زنان و هاروارد بریگهام و موسسه Broad MIT) و همکاران بین المللی آنها، در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در نشریه Nature منتشر شد.

 

 

»نبع:

www.nationalmssociety.org

۲۷ ژانویه ۲۰۲۱

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید