ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

محلول آلپروستادیل – Alprostadil Solution

نام برند:
کاورجکت
نام شیمیایی: آلپروستادیل
درمان در ام اس: درمان بهبود دهنده علائم، درمان اختلالات جنسی، درمان اختلال نعوظ
درمان اصلی: درمان اختلالات جنسی، درمان اختلال نعوظ
داروهای معادل:

 

محلول آلپروستادیل برای درمان مشکلات عملکرد جنسی مردان (اختلال نعوظ) استفاده می شود. این دارو با کمک به جریان خون در آلت تناسلی کار میکند تا نعوظ حاصل شود.

 

  • این دارو برای زنان یا کودکان استفاده نمی شود.
  • این دارو برای استفاده در مردانِ با ایمپلنت آلت تناسلی توصیه نمی شود.

 

روش مصرف | احتیاط | اوردوز | دوزهای فراموش شده | عوارض جانبی | تداخلات دارویی | شرایط نگهداری

 

محلول-آلپروستادیل-Alprostadil-Solution

 

روش مصرف

قبل از شروع استفاده از محلول آلپروستادیل و هر بار خرید مجدد آن، بروشور اطلاعات بیمار و دستورالعمل استفاده از این دارو را در صورت ارائه توسط پزشک داروساز بخوانید. تمام دستورالعمل های آماده سازی و استفاده را بیاموزید. اگر سوالی در مورد این دارو دارید، از پزشک یا داروساز خود سوال کنید.

 

این دارو با تزریق به آلت تناسلی مرد طبق دستور پزشک انجام می شود. قبل از تزریق هر دوز، محل تزریق را با مالیدن الکل تمیز کنید. برای جلوگیری از نواحی تزریق با مشکل در زیر پوست، تغییر محل تزریق با هر دوز مهم است. بنابراین، نسبت به محل تزریق آخرین دوز، برای دوز جدید محل تزریق را در طرف دیگر آلت تناسلی انتخاب کنید. پس از تزریق، حدود ۵ دقیقه محل تزریق را با پنبه الکل فشار دهید تا از کبودی جلوگیری شود. برای تزریق این دارو از سوزن خم استفاده نکنید. اگر سوزن خم است، آن را با یک سوزن جدید جایگزین کنید. اگر سوزن هنگام تزریق شکسته شد، سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

 

مقدار مصرف بر اساس شرایط پزشکی شما و پاسخ بدنتان به درمان است. این دارو معمولاً طی ۵ تا ۲۰ دقیقه باعث نعوظی می شود که حدود ۱ ساعت طول می کشد. تولیدکننده این دارو توصیه می کند که این دارو بیش از ۳ بار در هفته با حداقل فاصله زمانی ۱ روز بین هر دوز مصرف نشود.

 

قبل از استفاده، این محصول را به صورت چشمی برای وجود ذرات یا تغییر رنگ بررسی کنید. در صورت وجود هر کدام از این دو مورد، از مایع استفاده نکنید.

 

برای مصرف بهتر این دارو یاد بگیرید که چگونه با خیال راحت سوزن ها و تجهیزات پزشکی را نگهداری کرده و یا دور بیندازید. با داروساز خود در این رابطه مشورت کنید.

 

در صورت تداوم یا بدتر شدن وضعیت پزشک خود را آگاه کنید (به عنوان مثال، اگر این دارو نعوظ ایجاد نمی کند یا ایجاد نعوظ سخت تر می شود).

 


اطلاعات دارویی ذکر شده در سایت صرفا جهت آگاهی شما تهیه شده است، قبل از مصرف هر نوع دارو با پزشک خود مشورت کنید و از هرگونه خوددرمانی پرهیز کنید.


 

احتیاط

قبل از استفاده از محلول آلپروستادیل، در صورت حساسیت به این دارو یا هر آلرژی دیگری که دارید، پزشک یا داروساز خود را مطلع سازید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد که می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیک یا سایر مشکلات شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

 

قبل از استفاده از این دارو، تاریخچه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز خود شرح دهید، به ویژه در مورد: بیماری های آلت تناسلی مرد (به عنوان مثال، انحراف، فیبروز/زخم، بیماری پیرونی)، سرطان های سیستم خونی (مثلاً، لوسمی، مولتیپل میلوما)، کم خونی داسی شکل.

 

استفاده از این دارو باعث محافظت در برابر بیماری های مقاربتی نمی شود. (به عنوان مثال HIV، هپاتیت B، سوزاک، سفلیس). برای کاهش خطر ابتلا به عفونت، همیشه در تمام فعالیتهای جنسی از یک روش محافظ مؤثر مانند کاندوم های لاتکسی یا پلی اورتان استفاده کنید. برای جزئیات بیشتر با پزشک خود و یا مسئول داروخانه مشورت کنید.


 

اوردوز

اگر فردی محلول آلپروستادیل را بیش از حد تجویز شده مصرف کرده و علائم جدی از قبیل غش کردن یا مشکل تنفس دارد، با اورژانس تماس بگیرید.

 

از به اشتراک گذاشتن داروی خود با دیگران خودداری کنید.

 

تمام قرارهای پزشکی منظم را رعایت کنید و معاینات منظم داشته باشید تا اثربخشی و ایمنی این دارو را کنترل کنید.

 

دوزهای فراموش شده

قابل استفاده نیست.


 

عوارض جانبی

درد خفیف / متوسط ​​، سوزش یا خونریزی جزئی در محل تزریق ممکن است ایجاد شود. اگر هر یک از این اثرات ماندگار یا بدتر شد، سریعاً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

 

به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را تجویز کرده است زیرا او تشخیص داده که سود شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افراد با استفاده از این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.

 

در صورت بروز عوارض جانبی جدی از جمله: قرمزی / حساسیت / تورم آلت، توده ها / خمیدگی غیرمعمول آلت، فوراً پزشک خود را مطلع کنید.

 

به ندرت ممکن است مردها نعوظ دردناک یا طولانی مدت ایجاد شود که ۴ ساعت یا بیشتر طول بکشد. اگر این اتفاق رخ داد، استفاده از این دارو را متوقف کنید و فوراً کمک پزشکی دریافت کنید، وگرنه ممکن است مشکلات دائمی ایجاد شود.

 

واکنش آلرژیک بسیار جدی به شیاف گلیسیرین به ندرت رخ می‌دهد. اما در صورت مشاهده هرگونه علائم یک واکنش آلرژیک جدی، فوراً کمک پزشکی دریافت کنید، از جمله: بثورات پوستی، خارش/تورم (به خصوص صورت/زبان/گلو)، سرگیجه شدید، مشکل در تنفس.

 

این موارد لیست کامل از عوارض جانبی احتمالی نیست. اگر متوجه تأثیرات دیگری غیر از موارد ذکر شده در بالا شدید با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.


 

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروها را تغییر داده و یا خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. این مطلب شامل همه تداخلات دارویی امکان پذیر نیست. یک لیست از تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای با نسخه/بدون نسخه و محصولات گیاهی) را تهیه کرده و آن را با پزشک یا داروساز خود به اشتراک بگذارید. بدون تأیید پزشک، دوز داروهای خود را شروع، متوقف یا کم و زیاد نکنید.

 

برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: “رقیق کننده خون” (به عنوان مثال، وارفارین، هپارین).


 

شرایط نگهداری

مارک های مختلف محلول آلپروستادیل شرایط مختلفی برای نگهداری دارند. دستورالعمل موجود در بسته بندی محصول را برای راهنمایی در مورد شرایط نگهداری داروی خود بررسی کنید یا از داروساز خود بپرسید. تمام داروها را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

 

داروها را در توالت یا داخل فاضلاب نریزید مگر اینکه دستور انجام این کار داده شود. در صورت انقضا یا اینکه دیگر نیازی به مصرف آن ندارید، این محصول را به درستی از بین ببرید. دراینباره با داروساز یا شرکت دفع زباله محلی خود مشورت کنید.

 

 

منبع:

www.webmd.com

 

۲+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید