ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

افشاسازی ام اس

وقتی در مورد ام اس خود با دیگران صحبت می‌کنید، به خاطر داشته باشید که نمی توانید این مسئله را با همه به یک شکل مطرح کنید. از آنجا که ممکن است دلایل بسیار متفاوتی برای درمیان گذاشتن این مسئله با افراد مختلف زندگی خود داشته باشید، توضیح شما باید متناسب با وضعیت و آن شخص خاص باشد. و از آنجا که هیچ دو نفری یکسان نیستند، احتمالاً نحوه برخورد با این افشاسازی شما نیز در هیچ دو نفری یکسان نخواهذ بود.

 

افشاسازی ام اس

 

  • اعضای خانواده: افشاسازی ام اس خود برای کسانی که به شما نزدیکتر هستند – به ویژه آنهایی که شما را آنقدر خوب می‌شناسند که می‌توانید هر مشکلی را با آنها درمیان بگذارید – بهترین راه برای جلب حمایت به منظور شروع روند مقابله است.
  • دوستان: نیازی نیست یکباره به همه بگویید، بنابراین با دوستانی که با آنها احساس راحتی می‌کنید شروع کنید. با گذشت زمان، می‌توانید تصمیم بگیرید که تا چقدر و با چه کسانی می‌خواهید این مسئله به اشتراک بگذارید.
  • کارفرمایان و همکاران: افشاگری در محیط کار می‌تواند تأثیر بسزایی در امنیت شغلی، گزینه‌های اشتغال و مسیر شغلی شما بگذارد. قبل از افشای ام اس خود در محل کار، در مورد حقوق قانونی خود و عواقب این افشاگری تحقیق و پرس و جو کنید. اگر دچار ناتوانی خاصی شدید، قوانین مربوط به حمایت‌های قانون کار و بهزیستی را مطالعه کنید.
  • افرادی که به قصد آشنایی و ازدواج با آنها ارتباط برقرار می‌کنید: چه زمانی باید گفت؟ چقدر از این مسئله را باید گفت؟ انتظار چی واکنشی را باید داشته باشم؟ اینها نگرانی‌های مشترک در تمامی کسانی است که تلاش می‌کنند تا با کسی (به قصد شروع یک زندگی عاطفی) ملاقات کنند. در حالی که نیازی به گفتن همه مسائل در روزهای اول نیست، به یاد داشته باشید که پنهان کاری نیز پایه و اساس خوبی برای ایجاد یک رابطه پایدار نیست – بنابراین افشاسازی ام اس را به زمانی موکول کنید که می‌فهمید برای کسب اطلاعات مهم درباره طرف مقابل تمایل پیدا کرده اید.

 

سؤالاتی که باید قبل از افشاسازی ام اس از خودتان بپرسید

در این قسمت موارد مهمی را بیان می‌کنیم که هنگام افشاسازی ام اس یا مطرح کردن ام اس خود با دیگران باید از خود بپرسید. پرسیدن این سؤالات از خود پیش از موعد، به شما کمک می‌کند تا بهترین روش برای ارائه اطلاعات به هر شخص را دریابید، و به شما در آماده سازی خود برای انواع واکنش‌هایی که احتمالاً دریافت خواهید کرد، کمک می‌کند:

 

  • چرا می‌خواهید آن شخص این مسئله را بفهمد؟

برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی با یک فرد مهم در زندگیتان؟ برای توضیح تغییرات جسمی یا عاطفی اخیر؟ برای اخذ کمک و حمایت؟

 

  • می خواهید این شخص در مورد بیماری ام اس شما چه چیزی را بفهمد؟

ام اس چیست؟ چگونه بر شما تأثیر می‌گذارد؟ چقدر قابل پیش بینی است؟ شما برای درمان آن چه کاری انجام می‌دهید؟ مسری است یا خیر؟ کشنده است یا خیر؟ این که چیز دیگری نیست؟

  • بهترین روش برای دادن اطلاعات چیست؟

در یک گفتگوی چهره به چهره؟ با جزوه ای که شخص می‌تواند از ما بگیرد و بخواند؟ با خواندن کتابی در مورد ام اس در کنار هم؟ با تماشای یک برنامه آنلاین در کنار هم؟ با شرکت در یک جلسه آموزشی در کنار هم؟

 

  • شما انتظار چه واکنشی را از طرف مقابل دارید؟

شوکه شده و سکوت کند؟ ناراحت شود و اشک بیزد؟ بترسد؟ سوال پیچتان کند؟ داستان‌هایی در مورد افراد دیگر مبتلا به ام اس را نقل کند؟ پیشنهاداتی برای آنچه باید انجام دهید ارائه دهد؟ پیشنهاد کمک کند؟ شما را در آغوش بگیرد؟

 

چیزهایی که باید در مورد آنها فکر کنید

  • شوک و پریشانی ممکن است واکنش را برای برخی افراد دشوار کند – بنابراین آماده باشید تا برای واکنش به این خبر به آنها فرصت دهید.
  • ممکن است شما راحتی و اطمینان را فقط در زمانی تامین کنید که به راحتی و اطمینان نیاز دارید.
  • وقتی مردم نمی‌دانند چه چیزی بگویند، ممکن است اصلاً چیزی نگویند – بنابراین مراقب باشید که سکوت را اشتباه برداشت نکنید و تصور نکنید که طرف مقابل ناراحت و نگران نشده است.
  • اکثر افراد سرنخ اینکه باید چه واکنشی از خود نشان دهند را از شما می‌گیرند – بنابراین اگر می‌خواهید در مورد ام اس خود صحبت کنید، اگر می‌خواهید به سؤالات پاسخ دهید، و اگر نیاز به چیزی از طرف آنها دارید، آماده باشید که به آنها اطلاع دهید.

 

اگر شما یا یکی از نزدیکان شما اخیرا به بیماری ام اس مبتلا شده‌اید و در مورد این بیماری اطلاعات مناسبی ندارید، مطلب ام اس چیست؟ را مطالعه کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

 

۲+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید