ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

مشاوره

مشاوره نوعی گفتگو یا روان درمانی است. این روش درمانی شامل گفتگو با یک درمانگر آموزش دیده در مورد مشکلات و نگرانی های شماست و می‌تواند شامل بررسی راه‌های مدیریت موقعیت‌ها باشد. مشاوران محیطی ایمن و بدون قضاوت را برای بررسی مسائل و احساسات شما فراهم می‌کنند. به نظر برخی از افراد مبتلا به ام اس (مولتیپل اسکلروزیس)، مشاوره می‌تواند برای ایجاد تکنیک‌هایی برای کنار آمدن با عدم قطعیت و غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط، و سازگار شدن با هرگونه تغییر علائم مفید باشد. مشاوره همچنین می‌تواند برای کسانی که در بستگان درجه یک خود فردی مبتلا به ام اس دارند نیز مفید باشد.

 

مشاوره

 

مشاور به شما نمی‌گوید که چه کاری باید انجام دهید، در عوض آنها سعی می‌کنند به شما کمک کنند راه های مقابله را پیدا کنید یا یک برنامه عملی برای کمک به شما ایجاد می‌کنند. مشاوران به روش‌های مختلفی کار می‌کنند اما جلسات باید متناسب با شما باشد. روش های مختلفی برای ارائه مشاوره وجود دارد:

 

  • مشاوره رو در رو – در این روش شما مشاور را معمولاً در مطب آنها می‌بینید.
  • جلسات فردی یا گروهی – ملاقات خصوصی با یک مشاور به شما امکان می‌دهد احساسات خود را در خلوت بیان کنید، در حالی که اگر می‌خواهید مسائل خود را با دیگران که مشکلات مشابهی را تجربه می‌کنند درمیان بگذارید، جلسات گروهی مفیدتر هستند.
  • مشاوره تلفنی – این جلسات بیشتر از طریق تلفن و نه حضوری انجام می‌شود، اگر حضور در جلسات رو در رو برای شما مشکل است، این روش می‌تواند مفید باشد.
  • مشاوره آنلاین – این روش به شما فرصتی می‌دهد تا گمنام بمانید و اگر ترجیح می‌دهید مستقیماً با یک مشاور صحبت نکنید این روش می‌تواند مفید باشد، همچنین این روش می‌تواند به شما فرصت بیشتری بدهد تا درباره آنچه می‌خواهید در مورد آن بحث کنید فکر کنید.

 

قبل از اولین جلسه مشاوره احساس اضطراب غیرمعمول نیست. به احتمال زیاد از شما سوالاتی پرسیده می‌شود تا به مشاور کمک کند که درک کند چه چیزی شما را نگران کرده و روند مسائل فکری شما چیست. احتمالاً از شما سوال خواهد شد که چرا به دنبال مشاوره رفته‌اید و امیدوارید چه چیزهایی را از آن کسب کنید. آنها همچنین درمورد وضعیت فعلی شما شامل مشکلات، زندگی شغلی و خانه و علائم جسمی یا روانی که تجربه می‌کنید سوال می‌کنند. این اطلاعات برای کمک به شما در جلسات بعدی استفاده خواهد شد.

 

از آنجا که مشاوره می‌تواند شامل بحث در مورد مسائل ناراحت‌کننده یا دردناک باشد، ممکن است در ابتدا دشوار باشد و احساس بدتر شدن شرایط روحی غیر معمول نیست. با گذشت زمان و با شروع حرکت به سمت جلو، باید احساس بهتری داشته باشید.

 

مشاوره یک روش “رفع سریع” نیست و به ندرت اتفاق می‌افتد که تنها یک جلسه کافی باشد. بنابراین، ایجاد رابطه قابل اعتماد با مشاور خود تا جایی که احساس امنیت کنید و بتوانید در مورد نگرانی‌های خود صادق باشید، مهم است. اگر اینگونه نیست و با هر روشی احساس ناراحتی می‌کنید، بهتر است که به دنبال یک مشاور دیگر باشید.

 

اصطلاح مشاور هنوز یک عنوان محافظت شده نیست، بنابراین هر کسی می‌تواند از این عنوان با آموزش کم یا حتی بدون آموزش استفاده کند، بنابراین برای بهره بردن از مشاوره به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنید. می‌توانید از پزشک خود برای یافتن این مراکز کمک بگیرید.

 

 

منبع:

www.mstrust.org.uk

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید