ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کاهش شنوایی در ام اس

کاهش شنوایی یک علامت ناشایع در ام اس است. حدود ۶ درصد افرادی که مبتلا به ام اس هستند از اختلال در شنوایی شکایت دارند.

 

کاهش شنوایی در ام اس

 

کاهش شنوایی یک علامت غیرمعمول و ناشایع در ام اس است. حدود ۶ درصد افرادی که مبتلا به ام اس هستند از اختلال در شنوایی شکایت دارند. علت کم شنوایی می تواند ناشی از مشکلات غیر ام اس باشد، اما ممکن است در ام اس و به دلیل آسیب در مسیرهای عصبی شنوایی در مغز و ساقه مغز نیز رخ دهد. افت شنوایی همچنین ممکن است در هنگام حمله (عود بیماری) اتفاق بیفتد.

 

  • در موارد بسیار نادر، کم شنوایی به عنوان اولین علامت بیماری گزارش شده است.
  • ناشنوایی ناشی از بیماری ام اس بسیار نادر و ناشایع است و بیشتر موارد حاد کمبود شنوایی ناشی از بیماری ام اس توان بهبود دارند. اگرچه کم شنوایی یک علامت مشترک ام اس نیست، اما شیوع آن که به “کاهش شنوایی حسی” معروف است در جمعیت مبتلایان به ام اس بیشتر از جمعیت عمومی است.

 

از آنجا که نقص شنوایی در ام اس بسیار نادر و ناشایع است، افراد مبتلا به ام اس که دچار کم‌شنوایی می‌شوند باید شنوایی خود را به طور کامل توسط کادر درمانی ارزیابی شود تا دلایل دیگر وقوع این مشکل رد شوند. اگر در مورد بیماری ام اس اطلاعات کافی ندارید، مطلب ام اس چیست؟ و اگر علائم ام اس را نمی‌دانید مطلب علائم بیماری ام اس را مطالعه کنید.

 

پیدا کردن یک متخصص شنوایی

اودیولوژیست‌ها متخصصان اصلی ارزیابی اختلالات شنوایی و تعادل در بزرگسالان و کودکان هستند، در صورت رخ دادن مشکلات شنوایی با یک اودیولوژیست برای ارزیابی، تشخیص و درمان و مدیریت مشکل کاهش شنوایی صحبت کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

 

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید