ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

آیا متفورمین و کلماستین می توانند میلین را در افراد مبتلا به ام اس ترمیم کنند؟

برای متوقف کردن بیماری ام اس، ما باید درمان‌هایی را پیدا کنیم که میلین، پوشش محافظ اطراف رشته‌های عصبی را که در بیماری ام اس آسیب می‌بیند، ترمیم کند. تحقیقات روی متفورمین داروی دیابت در ترمیم میلین موش صحرایی موثز بود که مسیر جدیدی در درمان ام اس با ترمیم میلین را نشان داد.

 

آیا متفورمین و کلماستین می توانند میلین را در افراد مبتلا به ام اس ترمیم کنند؟

 

این آزمایش فاز ۲a جدید آزمایش خواهد کرد که آیا ترکیبی از داروهای متفورمین و کلماستین می‌تواند به مغز در بازسازی میلین (در افراد مبتلا به ام اس) کمک کند یا خیر.

 

در این پروژه چه اتفاقی می‌افتد؟

در این آزمایش ۵۰ نفر مبتلا به ام اس عودکننده که تحت درمان اصلاح کننده بیماری (DMT) قرار دارند، شرکت می‌کنند. شرکت کنندگان از بیمارستان Addenbrooke’s در کمبریج جذب می‌شوند.

 

علاوه بر DMT که از قبل استفاده می‌کنند، به شرکت کنندگان در آزمایش یا ترکیبی از متفورمین و کلمستین یا دارونما (داروی ساختگی) داده می‌شود. محققان در حال آزمایش هستند تا ببینند آیا متفورمین و کلماستین قادر به بهبود ترمیم میلین در افراد مبتلا به ام اس هستند یا خیر.

 

اطلاعات کامل در مورد متفورمین را می‌توانید در مطلب همه چیز در مورد متفورمین و ام اس مشاهده کنید.

 

این تحقیق چگونه به افراد مبتلا به ام اس کمک می‌کند؟

برای جلوگیری از بیماری ام اس، ما به درمان‌هایی نیاز داریم که از حملات ایمنی به میلین جلوگیری می‌کند، ترمیم میلین را تقویت می‌کند و از اعصاب در برابر آسیب محافظت می‌کند. در حال حاضر هیچ درمانی در دسترس نیست که بتواند میلین را در مبتلایان به ام اس ترمیم کند.

 

تحقیقات قبلی که انجمن ام اس بریتانیا بودجه آن را تأمین کرده بود نشان داده است که متفورمین و کلمستین قادرند با هم کار کنند تا آسیب های ناشی از ام اس در موش های صحرایی را ترمیم کنند. (متفورمین داروی دیابت، باعث ترمیم میلین در موش صحرایی می‌شود) حال، ما می‌خواهیم بدانیم که آیا این مسئله در مبتلایان به ام اس نیز رخ می‌دهد یا خیر.

 

از متفورمین برای درمان دیابت نوع ۲ و از کلماستین برای درمان تب یونجه استفاده می‌شود. بنابراین ما در حال حاضر عوارض جانبی آنها را درک کرده‌ایم. این داروها در صورت موثر بودن، می‌توانند یک گزینه درمانی ایمن و کم هزینه برای مبتلایان به ام اس باشند.

 

و اگر بتوانیم میلین را در افراد مبتلا به ام اس ترمیم کنیم، یک قدم به کاهش سرعت و در نهایت توقف ام اس نزدیک خواهیم شد.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۵+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید