ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

هات چاکلت (شکلات داغ) می تواند به کاهش خستگی کمک کند

حدود ۹۰٪ از افراد مبتلا به بیماری ام اس خستگی را تجربه می‌کنند که می‌تواند به شدت بر کیفیت زندگی آنها تأثیر بگذارد.

 

یک پروژه نوآورانه جدید که بودجه ی آن توسط انجمن ام اس بریتانیا تأمین شده است، نشان داد که شکلات داغ می‌تواند به کاهش خستگی در افرادی که مبتلا به ام اس عودکننده هستند کمک کند.

 

تحقیقات نشان می دهد شکلات داغ(هات چاکلت) می تواند به کاهش خستگی کمک کند

 

یک قدم نزدیکتر به مدیریت خستگی

محققان دانشگاه آکسفورد بروکس بررسی کردند که آیا شکلات داغ غنی از فلاونوئید می‌تواند برای افرادی که دچار خستگی ام اس هستند فایده‌ای داشته باشد یا خیر. ۴۰ نفر در پروژه شرکت کردند-نیمی از نوشیدنی شکلات داغ غنی از فلاونوئید یک بار در روز به مدت شش هفته نوشیده و نیمی دیگر به جای آن، نوع کم فلاونوئید را مصرف کردند.

 

آنها دریافتند که نوشیدنی روزانه شکلات داغ غنی از فلاونوئید می‌تواند تأثیر طولانی مدت بر خستگی داشته باشد. تصور می‌شود که این نوشیدنی همچنین می‌تواند بر خلق و خو، عملکرد شناختی و توانایی انجام حرکات خاص تأثیر بگذارد. فلاونوئیدها (ترکیبی که در غذاهای مختلف گیاهی از جمله کاکائو خام یافت می‌شود) به داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا معروفند و محققان معتقدند تأثیر مثبت آنها بر ام اس به دلیل کاهش التهاب در بدن است.

 

شکلات نلح حاوی بیشترین فلاونوئیدها است

شکلات تلخ حاوی بیشترین فلاونوئیدها است.‌ هات چاکلت با بیش از ۷۵٪ مواد جامد کاکائو تیره، دارای محتوای فلاونوئید بالایی است. همچنین می‌توانید در غذاهای دیگر مانند میوه و سبزیجات نیز فلاونوئید پیدا کنید.

 

نتایج حاصل از این کارآزمایی این را میرساند که محققان یک قدم نزدیکتر هستند تا به افراد مبتلا به ام اس راه دیگری برای مدیریت خستگی خود بدهند.

 

کمک به افراد مبتلا به ام اس

دکتر شلی کو، استاد ارشد تغذیه در دانشگاه آکسفورد بروکس گفت:

“من بابت یافته‌هایمان خیلی هیجان زده هستم. این موضوع برای همه غیرقابل پیش‌بینی و متفاوت است، بنابراین ما باید دقیقا بدانیم که شکلات داغ فلاونوئید چقدر مؤثر است و آیا می‌تواند برای همه افراد مبتلا به ام اس مفید باشد یا خیر.

 

وی ادامه داد:

“این کار هنوز در مراحل اولیه خود است، اما در آینده و با اطلاعات بیشتر امیدواریم که درمانی را پیدا کنیم که به افراد مبتلا به ام اس کمک کند تا علائم خود را با هزینه‌ی کم و اطمینان بالا مدیریت کنند”

 

یکی از اولویت‌های اصلی تحقیق ما

دکتر سوزان کوهلهاس، مدیر تحقیقات انجمن ام اس بریتانیا گفت:

“ما در حال انجام تحقیقات درمانی بیشتر و بهتر هستیم و واقعاً دلگرم کننده است که ببینیم تلاش‌های ما نتایج مثبتی را برای مبتلایان به ام اس به همراه دارد.

“ما می‌دانیم که خستگی یکی از شایع‌ترین علائم بیماری ام اس است و می‌تواند تأثیر بسزایی در کیفیت زندگی بگذارد، بنابراین یافتن روش‌های درمانی جامع‌تر که به آنها کمک می‌کند یکی از اولویت‌های اصلی تحقیق ما است.”

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۵ مارس ۲۰۱۹

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید