ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

تمرین های تنفسی باعث بهبود نفس کشیدن در مبتلایان به ام اس می شود

محققان در اسپانیا در یک مطالعه کوچک و ۱۲ هفته ای روی ۶۷ فرد مبتلا به ام اس، دریافتند که برای بهبود تنفس، تمرین های تنفسی با مقاومت کم، بهتر از تمرین های تنفسی متداول است.

 

تمرین های تنفسی باعث بهبود نفس کشیدن در مبتلایان به ام اس می شود

 

  • مشکلات تنفسی، مانند از دست دادن قدرت و تحمل عضلات تنفسی، در افراد مبتلا به ام اس معمولاً کمتر مشاهده می‌شود. این مشکل می‌تواند به ذات الریه منجر شود و همچنین می‌تواند باعث افزایش خستگی و تداخل در فعالیت های روزانه و گفتار گردد، بنابراین یافتن راه‌های بهتر برای درمان مشکلات تنفسی در افراد مبتلا به ام اس برای بهبود کیفیت زندگی آنها مهم است.
  • شرکت کنندگان این پژوهش از افرادی که در دو کلینیک ثبت اطلاعات کرده بودند جذب شدند. در ابتدای مطالعه، شرکت‌کنندگان در مقایسه با جمعیت عمومی به طور متوسط ضعف در آزمایشات تنفسی داشتند. نیمی از شرکت‌کنندگان به مدت ۱۲ هفته به تمرین های تنفسی با مقاومت کم و نیمی به تمرینات تنفسی متداول پرداختند.
  • گروه تنفسی با مقاومت کم با استفاده از دستگاهی که جریان هوا را کنترل می‌کرد از طریق دهان خود نفس می‌کشیدند. گروه تمرینات متداول از طریق بینی عمل دم را انجام داده و بازدم را از طریق دهان خود و در یک سری تمرینات متداول که بر استفاده از عضلات دیافراگم یا قفسه سینه تمرکز می‌کنند، انجام می‌دادند.
  • تمرینات در منزل، بدون نظارت، به مدت ۱۵ دقیقه در روز و ۵ روز در هفته انجام می‌شد.
  • در پایان مطالعه، هر دو گروه بهبودی را در قدرت عضلات تنفسی نشان دادند، اما در گروه تنفسی با مقاومت کم کاهش قابل‌توجهی در تنگی نفس نیز مشاهده شد. پس از مطالعه هیچ بررسی جدیدی برای تعیین مدت زمان ادامه این بهبودی صورت نگرفت.

مقاله “اثرات ۱۲ هفته‌ای تمرین عضلات تنفسی با مقاومت کم در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس: یک آزمایش کور، غیر تصادفی و کنترل شده” نوشته دکتر کارلوس مارتین سانچز، خوزه کالوو آرنیلا و همکارانشان (از دانشگاه سالامانکا، سالامانکا، اسپانیا)، در نشریه Multiple Sclerosis and Related Disorders منتشر شد.

 

درباره بیماری ام اس

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:
www.nationalmssociety.org

مقاله کامل به زبان انگلیسی
۲۰ اکتبر ۲۰۲۰

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید