ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

دیدگاه جدیدی در مورد ام اس و سیستم ایمنی بدن

تحقیقات جدید در مرکز تحقیقات ادینبورگ در بیماری ام اس نشان داده است که سلول‌های ایمنی خاصی باید بمیرند تا بدن بتواند میلین را ترمیم کند.

 

دیدگاه جدیدی در مورد ام اس و سیستم ایمنی بدن

 

یک کشف شگفت آور

اعصاب ما توسط یک پوشش محافظ به نام میلین پوشانده شده است که به پیام‌ها کمک می‌کند تا سریع و یکنواخت بین مغز و مابقی بدن حرکت کنند. اما در ام اس، سیستم ایمنی بدن پوشش میلین را به عنوان مورد بیگانه تشخیص می‌دهد و به آن حمله می‌کند. این منجر به بسیاری از علائم مرتبط با ام اس می‌شود.

 

به طرز جالبی، این تحقیق نشان می‌دهد که علاوه بر ایفای نقش در آسیب میلین، سیستم ایمنی بدن در ترمیم میلین نیز نقش دارد.

 

دانشمندان می‌گویند این یافته‌ها – که سلول‌های ایمنی خاصی باید بمیرند تا بدن میلین را ترمیم کند – می‌تواند منجر به درمان‌های جدید حیاتی برای افراد مبتلا به ام اس شود.

 

ماکروفاژهای مضر باید بمیرند

نویسنده ارشد مطالعه و سفیر علمی انجمن ام اس، دکتر ورونیک میران گفت:

“هنگامی که میلین آسیب می‌بیند، باعث میشود اعصاب به درستی کار نکنند. بدن توانایی ترمیم میلین را دارد، اما در مبتلایان به بیماری ام اس این اتفاق آنچنان که باید نمیفتد.

 

… ترمیم میلین فقط در شرایطی اتفاق می‌افتد که سلولهای ایمنی به نام ماکروفاژها بمیرند.

 

“تحقیقات ما نشان داد که ترمیم میلین تنها هنگامی رخ می‌دهد که سلولهای ایمنی به نام ماکروفاژها بمیرند. مرگ این سلولهای مضر التهاب را متوقف می‌کند و سلولهای جدید و مفیدی ایجاد می‌شود که در عوض از ترمیم میلین حمایت می‌کنند.”

 

وی ادامه داد:

“ما فکر می‌کنیم وقتی ماکروفاژهای مضر از بین نروند ممکن است مشکلات مربوط به ترمیم میلین در ام اس ایجاد شود. این کشف شگفت‌آور می‌تواند برای درمان‌های جدید بسیار مهم باشد، زیرا ما اکنون می‌توانیم بر روی یافتن درمانی که ماکروفاژهای مضر را از بین ببرد متمرکز شویم و از این طریق به ترمیم میلین کمک می‌کند.”

 

روش‌های درمانی مؤثر برای همه افراد مبتلا به ام اس

مدیر تحقیقات انجمن ام اس بریتانیا، دکتر سوزان کوهلهاس، گفت:

“ما در حال انجام تحقیقات درمانی بهتر و بهتر هستیم، زیرا مواردی که وجود دارند، عمدتاً برای عود بیماری ام اس هستند. ما به درمان‌هایی نیاز داریم تا پیشرفت ناتوانی را کاهش داده و متوقف کنند، در این صورت هرکسی که مبتلا به ام اس است به یک درمان موثر دسترسی دارد.

“اکتشافات مانند نتایج این مطالعه بسیار هیجان‌انگیز هستند و باعث تحول در نحوه درمان ام اس خواهند شد، به همین دلیل حیاتی است که ما همچنان به پشتیبانی از پروژه‌هایی اینچنین بپردازیم.”

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۱۰ ژوئن ۲۰۱۹

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید