ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

جیلنیا فینگولیمد برای معالجه کودکان مبتلا به ام اس موثر است

جیلنیا فینگولیمود (fiongolimod) اولین درمان برای اصلاح بیماری است که برای درمان کودکان مبتلا به ام اس تایید شده است.

 

جیلنیا فینگولیمود برای معالجه کودکان مبتلا به ام اس موثر است

 

کاهش عود و ضایعات

محققان نشان دادند که فینگولیمود تعداد عودهای بیماری را که در افراد ۱۰ تا ۱۷ ساله مبتلا به ام اس رخ داده است به طور قابل توجهی کاهش داده است.

 

همچنین تعداد ضایعات (پلاک های ام اس) جدید موجود در اسکن MRI را کاهش داده است، اما برای برخی از افراد عوارض جانبی جدی داشته است.

 

این تحقیق شامل ۲۱۵ کودک و نوجوان بین ۱۰ تا ۱۷ سال در ۲۵ کشور مختلف از جمله بریتانیا است. نتایج آزمایش PARADIGMS در مجله پزشکی New England منتشر شد.

 

فینگولیمود قبلاً به عنوان درمانی برای بزرگسالان مبتلا به ام اس تأیید شده است. اکنون کمیته محصولات پزشکی برای استفاده انسانی (CHMP) توصیه کرده است که برای افراد ۱۰ تا ۱۷ ساله نیز مجاز می‌باشد.

 

دکتر سوزان کوهلهاس، مدیر تحقیقات انجمن ام اس بریتانیا گفت:

“واقعاً دلگرم کننده است که ببینیم گیلنیا می‌تواند عود در جوانانی که مبتلا به ام اس هستند را کاهش دهد و ما به زودی منتظر تصمیمی از EMA در مورد مجوز آن هستیم. ما امیدواریم که در صورت صدور مجوز، فینگولیمود به عنوان یک روش درمانی در اختیار کسانی قرار گیرد که می‌توانند در اسرع وقت از آن بهره مند شوند.”

 

آپدیت: EMA در نوامبر ۲۰۱۸ مجوز استفاده فینگولیمود برای کودکان را صادر کرد.

 

درمان‌های بیشتری برای کودکان مبتلا به ام اس مورد نیاز است

اگرچه کودکان مبتلا به بیماری ام اس نادر هستند، اما بسیاری از آنها نسبت به افرادی که به عنوان بزرگسال بیماری آن‌ها تشخیص داده می‌شوند عودهای پرتکرارتری دارند.

 

حدود یک سوم از جوانان مبتلا به ام اس نیز دچار اختلال شناختی می‌شوند که می‌تواند بر روابط و عملکرد آنها در مدرسه تأثیر بگذارد.

 

سوزان در ادامه گفت:

“در حالی که ما همیشه در حال انجام تحقیقات درمانی بهتر و بیشترهستیم، هنوز هم نیاز به درمان موثر ام اس در افراد زیر ۱۸ سال وجود دارد.”

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۲۱ سپتامبر ۲۰۱۸

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید