ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

افراد سیاه پوست مبتلا به ام اس، بیماری شدیدتری را تجربه می‌کنند

یک مطالعه روی ۱۲۱۴ سیاهپوست مبتلا به ام اس و ۷۵۳۰ سفیدپوست مبتلا به ام اس، نشان می‌دهد که در اولین بازبینی مطالعاتی، گروه سیاه پوست علائم شدیدتری از بیماری را نشان می‌دهند، اما این نتایج عمدتاً با فاکتورهای اقتصادی-اجتماعی مرتبط نیستند. این نتیجه‌گیری مقطعی نشان می‌دهد برای درک علت این اختلافات و چگونگی رفع آنها، مطالعه طولانی مدت لازم است.

 

افراد سیاه پوست مبتلا به ام اس، بیماری شدیدتری را تجربه می کنند

 

  • این پژوهش اخیر نشان می‌دهد که بیماری ام اس می‌تواند در سیاه پوستان فعال‌تر باشد. این افراد به احتمال زیاد در مقایسه با افراد سفید پوست، عودهای بیشتر، از کارافتادگی بیشتر و نیاز بیشتر به کمک حرکتی در اوایل دوره بیماری را تجربه می‌کنند.
  • برای این مطالعه، محققان داده‌هایی را از افراد مبتلا به ام اس ثبت نام شده در MS PATHS (Multiple Sclerosis Partners Advancing Technology and Health Solutions) به دست آوردند. این تلاش چند کانونی، که توسط شرکت Biogen تأمین مالی شده است، جمع آوری داده‌ها در مورد هزاران فرد مبتلا به ام اس است، که این داده‌ها با استفاده از ارزیابی‌های عصبی، اسکن‌های تصویربرداری و نمونه‌های خون ارائه شده توسط iPAD جمع آوری شده‌اند. شرکت‌کنندگان رضایت خود را برای استفاده و به اشتراک گذاری این اطلاعات به محققان اعلام کرده‌اند.
  • این تیم اطلاعات اولین بازبینی‌ها از ۱۲۱۴ شرکت کننده سیاه پوست و ۷۵۳۰ فرد سفید پوست را بررسی کرد. آنها این گروه@ها را از نظر ناتوانی، ارزیابی عملکرد عصبی و اسکن MRI مقایسه کردند و همچنین عواملی از جمله اشتغال و وضعیت بیمه را نیز بررسی نمودند.
  • شرکت کنندگان سیاه پوست جوان تر بودند، سطح تحصیلات پایین‌تری داشتند و احتمال استخدام آنها کمتر بود. احتمال بیشتری وجود داشت که بیمه پزشکی داشته باشند، یا گزارش کنند که ام اس پیشرفته دارند و با درمان‌های ام اس با کارایی بالاتر (تزریق) درمان می‌شوند. شرکت‌کنندگان سیاه پوست عملکرد عصبی بدتر و ناتوانی بیشتری نسبت به شرکت‌کنندگان سفید پوست داشتند و اسکن مغزی MRI نشان داد که فعالیت بیماری و آسیب بافتی در آنها بیشتر است.
  • در یک زیر گروه از یک مرکز، تیم وضعیت اقتصادی اجتماعی را بر اساس کد پستی ارزیابی کرد. در این زیر گروه، فاکتورهای اقتصادی – اجتماعی با سرعت پایین تر راه رفتن، پردازش شناختی کندتر و مهارت دستی کمتری در افراد سفید پوست همراه بود. عوامل اقتصادی – اجتماعی در افراد سیاه پوست فقط با مهارت دستی کندتر و نه سایر نتایج عصبی همراه بود.
  • این مطالعه یک نتیجه مقطعی در یک زمان خاص بود. برای درک اینکه آیا اختلافات به عوامل مرتبط با بیماری، کیفیت مراقبت یا سایر عوامل مربوط می‌شود یا خیر، و یا رسیدن به بینش در مورد چگونگی رسیدگی به آنها، به مطالعات طولانی‌تری نیاز است که این گروه‌ها را در طول زمان ردیابی کند. نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که MS PATHS با در نظر داشتن این موارد، تلاش های خود را برای جمع آوری اطلاعات گسترش خواهد داد.
  • محققان نتیجه گیری کردند: “نتایج همچنین نیاز به آزمایش‌های بالینی فاز ۳ نژادی را نشان می‌دهد که نژادهای بیشتری را شامل شوند.” یکی از این مطالعات در حال انجام است.
  • هر کس سزاوار مراقبت‌های بهداشتی و درمانی مورد نیاز خود بدون تبعیض و تعصب و ارائه دهنده‌ای است که آنها را بشناسد و از آنها پشتیبانی کند. ما در تلاشیم تا از عدالت بهداشتی اطمینان حاصل کنیم و از طریق کار وکالت خود عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت را برای همه جوامع تامین کنیم.

مقاله “ارتباط شدت بیماری و وضعیت اقتصادی اجتماعی در سیاه پوستا و سفید پوستان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس در آمریکا” نوشته دکتر کارلا گری-رونکال و دکتر الن مووری، (از دانشگاه جان هاپکینز، بالتیمور) و همکارانشان در سراسر کشور در مجله Neurology منتشر شده است.

 

درباره بیماری ام اس

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۳۰ ژوئن ۲۰۲۱

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید