ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

سیستم ایمنی توانایی ترمیم میلین را دارد

طبق تحقیقات جدید، سیستم ایمنی بدن می‌تواند در ترمیم میلین نقش داشته باشد.

 

این مطالعه برای اولین بار نشان داده است که یک نوع سلول ایمنی بدن می‌تواند به ترمیم میلین در موش کمک کند. این سلول‌ها نسبت به سلول‌های ایمنی‌ای که باعث ایجاد آسیب ام اس می‌شوند نوع دیگری هستند.

 

پروتئین ساخته شده توسط این سلول‌ها، تعداد سلول‌های سازنده میلین را تقویت کرده و آنها را به تولید میلین جدید ترغیب می‌کند. در ام اس سیستم ایمنی به پوشش میلین محافظ اطراف سلولهای عصبی، آسیب می‌زند. برای محافظت از اعصاب در برابر آسیب، ما باید سلول‌های سازنده میلین موسوم به الیگودندروسیت‌ها را بازسازی کنیم تا میلین را ترمیم کنند.

 

سیستم ایمنی ظاهرا توانایی ترمیم میلین را دارد

 

کار گروهی

محققان در سراسر جهان این مطالعه را انجام دادند، از جمله دانشمندان مراکز تحقیقاتی اختصاصی در کمبریج و ادینبورگ.

 

دکتر فیتزجرالد، نویسنده ارشد گفت: “این تحقیق پیشگام، به سرپرستی تیم ما در کوئین، یک همکاری هیجان‌انگیز از دانشمندان برتر از رشته‌های مختلف در کمبریج، سان فرانسیسکو، ادینبورگ و نیس است. ما با گردهم آوردن این متخصصان ایمونولوژی، علوم اعصاب و زیست شناسی سلول‌های بنیادی توانسته‌ایم این کشف مهم را انجام دهیم.”

 

برای درمان‌های جدید امیدوارم

دکتر سورل بیکلی، رئیس تحقیقات زیست پزشکی انجمن ام اس بریتانیا گفت: “این مطالعه هیجان انگیز درک مهمی در مورد چگونگی پیشرفت ترمیم میلین به ما می‌دهد که می‌تواند زمینه‌های جدیدی را برای توسعه درمان باز کند.

 

“ما از این همکاری بین المللی به رهبری ایرلند شمالی استقبال می‌کنیم، جایی که از نظر میزان ام اس بالاترین در جهان است.”

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.mssociety.org.uk

۱۳ مارس ۲۰۱۷

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید