ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

سرگیجه و احساس منگی در ام اس

سرگیجه یک علامت شایع در ام اس است. سرگیجه در ام اس چگونه است؟ افراد مبتلا به ام اس ممکن است احساس عدم تعادل یا منگی کنند. در موارد نادرتر، آنها این حس را دارند که در حال چرخش هستند یا محیط اطراف به دور انها می چرخد – شرایطی که به سرگیجه معروف است.

 

نتکی و سرگیجه

 

سرگیجه یک علامت شایع در ام اسش است. افراد مبتلا به ام اس ممکن است احساس عدم تعادل یا منگی کنند. در موارد نادرتر، آنها این حس را دارند که در حال چرخش هستند یا محیط اطراف به دور انها می چرخد – شرایطی که به سرگیجه معروف است. این علائم ناشی از ضایعات (مناطق آسیب دیده – پلاک) در مسیرهای پیچیده عصبی است که هماهنگی بینایی، اطلاعات مکانی و سایر ورودی های مغز را برای ایجاد و حفظ تعادل انجام می دهند. اگر در مورد بیماری ام اس اطلاعات کافی ندارید، مطلب ام اس چیست؟ و اگر علائم ام اس را نمی‌دانید مطلب علائم بیماری ام اس را مطالعه کنید.

 

سایر شرایطی که ممکن است باعث سرگیجه شود شامل التهاب گوش میانی و تومورهای خوش‌خیم عصب صوتی است که گوش و مغز را به هم وصل می‌کند. برای درمان موثر سرگیجه، شناختن علت آن مهم است.

 

معمولاً این علائم با داروهای مخصوص درمان بیماری حرکتی بهبود می‌یابند. اگر سرگیجه شما آزار دهنده است یا مدت طولانی طول کشیده، با کادر درمانی خود مشورت کنید. یکی از داروهایی که ممکن است برای بهبود علامت سرگیجه و منگی تجویز شود داروی مکلیزین است. در موارد شدید ممکن است دوره کوتاهی از کورتیکواستروئیدها تجویز شود. اطلاعات مربود به این داروهای را می‌توانید در صفحه اختصاص آنها مطالعه کنید. لازم به ذکر است که از خود درمانی با دارو پرهیز کنید و درمان دارویی را فقط با مشورت پزشک و نظارت وی مصرف کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۲+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید