ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

بهبود یادگیری در بیماران ام اس با استفاده از یک تکنیک توانبخشی شناختی اسپانیایی

محققان بنیاد کسلر یک آزمایش کوچک را با استفاده از نسخه‌ای اسپانیایی از یک تکنیک بهبود “حافظه‌ی داستانی” که شامل استفاده از تصاویر و آموزش مبتنی بر حافظه می‌شود، انجام دادند. ده شرکت‌کننده با استفاده از این تکنیک نسبت به ۱۰ نفر که در گروه کنترل بودند، پیشرفت چشمگیری در یادگیری و رضایت از زندگی نشان دادند. این تحقیق توسط مؤسسه National Institute on Disability Independent Living and Rehabilitation Research تأمین شد.

 

نسخه ای اسپانیایی از یک تکنیک توانبخشی شناختی، بهبود یادگیری در بیماران ام اس را در یک مطالعه کوچک را به دنبال داشت

 

مطالعات قبلی مزایای نسخه انگلیسی این روش را نشان داده است. نتایج نظیر این داده‌های مشخصی را برای اطمینان از اینکه مداخلات توانبخشی شناختی می‌توانند به افراد مبتلا به ام اس کمک کنند تا زندگیشان به بهترین شکل مبدل شود، ارائه میدهد. آنها همچنین بدنه‌ای از دانش و اعتماد به نفس را ایجاد می‌کنند که به این بیماران کمک می‌کند.

 

روش اصلاح شده تکنیک حافظه ی داستانی (KF-mSMTTM)  از بنیاد کسلر به زبان انگلیسی و اسپانیایی برای استفاده متخصصان توانبخشی در دسترس است. این متخصصان می‌توانند از طریق ایمیل با آدرس [email protected] با این بنیاد تماس بگیرند.

 

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. تغییرات شناختی یکی از علائم ام اس است. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

لینک کامل مقاله به زبان انگلیسی

۲۴ فوریه ۲۰۲۰

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید